The Bad Gal Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 I starten av uka fant jeg en monsteredderkopp i kjelleren. Fint, da går jeg ikke ned dit mer. Den ble forøvrig fanga og satt på glass ei lita stund, men han døde da han "falt" ned i toalettet. *kremt* I natt da jeg dristet med inn på "ondskapens toalett" igjen, så satt det søren meg ei SVÆR, grønn gresshoppe der! *Hyyyyyyyl* Karma som kommer tilbake for å bite meg i rompa??? Den var der fortsatt i mårrest, så da fanga hankjønnet i huset den på syltetøyglass(fra Nora) og den fikk bli med nesten-3-åringen vår i barnehagen for fremvisning. Den måtte forøvrig ligge i posen baki bilen, for hu turte ikke ta på glasset engang, men hun var helt i farta og skulle ha den med å vise Cecilie! Nå mangler det bare at jeg fanger ei av de eple-stjelende flaggermusene vi har i hagen, så kan vi begynne å ta inngangspenger her. Jeg har ikke flere rene truser her oppe, og må ned i skrkkens kjellere for å hente noen nyvaska. Vet ærlig talt ikke om jeg da heller bare skal gå med skitne truser, eller kanskje ikke truser i det hele tattt? (Litt sånn småfrekt på en fredag, kanskje?!?) For hvem vet hva slags monster som denne gangen kan dukke opp....:-(
Piken på landet Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Hehe, da får vi starte dyrehage, for det siste året har vi observert følgende arter i HAGEN vår: Hjort, rådyr, rev, ugle, hare, mår, mus og stålorm. Ja jeg bor på landet, men allikevel! Fikk sjokk når snøen lå her, og vi virkelig fikk bevis på hvor mye som sneik seg forbi soverommet vært når vi sov. Men bare det ikke kommer jerv, gaupe, bjørn eller ulv, så får jeg være fornøyd :-) Og helst ikke elg heller!
Gjest thricane Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 hehe, hadde gått for truseløs fredag:-P jeg kan bidra med noen hoggormer, som vi har nok av her.
Gjest Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 He he - sønnen min hadde gladelig betalt inngangspenger for å være hos dere! Han elsker alle slike kryp og blir så lei seg nå jeg nekter ham inn med esken full av snegler som han har plukket i hagen.. (ikke brunsnegler, men de med hus) I barnehagen har de pinnedyr i et akvarium, og han øøøønsker seg sånn et akvarium med pinnedyr. Men sånne som man kan kose med da.. ;o/
Gjest Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 BTW - Truseløs fredag er jo en kjempeide! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre på alene-hjemme-kvelden med gubben.. He he he
Studine mevik Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Til dere som ser på edderkopper som skrekkelige småkryp så har jeg en liten faktaopplysning som kanskje kan endre deres syn litt. De fleste edderkopper trives ikke inne i hus, men på denne årstida er det mange av dem som likevel forviller seg inn ettersom de er på jakt etter en partner. Det er nemlig hannedderkoppen som er på langtur etter en yndig hunnedderkopp. De fleste vil finne veien ut igjen av seg selv, eller dere kan hjelpe dem ut igjen istedenfor å drepe dem. Det finnes derimot en type edderkopp som kalles husedderkoppen og den trives ofte nede i kjelleren(dvs at hvis du bor i leilighet er ikke boligen din attraktiv for denne lille krabaten). Den er veldig rask så det er sjelden at man har sjangs til å se den. Husedderkoppen holder de fleste andre småkryp unna, som f.eks skolopendere og beltedyr. Jeg for min del vil heller ha en edderkopp eller to i kjelleren enn masse skolopendere. Jeg hadde stemt for truseløs fredag forresten, bare fordi det er litt frekt
Formerly known as Tina Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 HAHAHA. Definitivtly truseløs fredag!!! Lillemevik: Jeg skulle så utrolig ønske at denne faktaen gjorde meg mer beroliget. Jeg blir helt kald og får nesten astma-anfall når jeg ser edderkopper... Og så etter at vi har drept den (fordi jeg ikke takler at de kan komme tilbake) så ler jeg litt av meg selv og sier at jeg må skjerpe meg... Bare en annen morsom historie:-) jeg skulle gå tur på en skogssti med barnevogna tidlig i sommer. Jeg gikk glad og fornøyd nedover bakken. I bunnen lå det en liten stålorm (gigantisk svart boa i mine øyne). Jeg frøys helt og ble stående å se litt på den. Tankene vandret da videre til hvordan hoggormer føder i trærne slik at ungen detter ned på bakken.... Lurt..... Jeg trampet hard i bakken og gikk hardt bortover med vogna. Stålormen lå..... jeg fant noen kongler (herregud så teit. hehe) og begynte å kaste mot stålormen. Den lå.... Jeg gikk hjem..... (Mamma gjorde såklart narr av meg og denne historien er allerede blitt en klassiker når mamma treffer hoggormer på hytta... da kommer det en melding til meg der det står: traff en hoggorm men siden du allerede har bekreftet at kongler ikke fungerer så gikk jeg forbi) God fredag!!!!
mamman til to gutter Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Du er heldig som har kjeller... Det har ikke vi og her kommer edderkoppene i 1.etasje i stedet for:-(
The Bad Gal Skrevet 27. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2010 ..og festen fortsetter; Gikk en tur med minsta på butikken nå, og innafor porten til hagen vår lå det ei død, lita spissmus. (søt, men død) Nei, dette er starten på slutte. De syv landeplager er over oss, gresshopper og andre kryp, akkurat som i bibelen. sitat 2. Mosebok, kap.10: " Herren hjemsøker egypterne med gresshopper; Farao bekjenner vel sin synd, men omvender sig ikke, 1-20. Herren lar et tykt mørke komme over Egypten i tre dager; Farao forbyder Moses og Aron å komme oftere for hans øine, 21-29. " Og det er svære regnskyer over huset her idag. Var vel det jeg visste. Vi er hedninger, vi er gift utenfor kirka, har ikke døpt bana våre, vi banner og går uten truse. Skjønte vel at det var ei mening med at det bor en mormonerfamilie ved siden av oss, de er på oppdrag fra Han for å se alt det gale vi gjør, og nå får vi straffa, det har bare akkurat begynt. 'The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you.' Ezekiel 25:17: Thank God it's friday, liksom.
ღMadame_mim ღ Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Blir med på den dyrehagen jeg!! Vi hadde 3 stk nusselige små kalver ruslende på tunet her i dag!! Leier hus på en gård :-) Jeg kan også stille opp sammen med den svære, hårete edderkoppen jeg drepte på badet i dag til morgenen, et par av de søte små musene som oppholder seg rundt kraftforsekkene. Og til slist, men ikke minst stankelbeinet som sto på veggen på soverommet vår i dag til morgenen! *grøss* Venter du til sommeren igjen kan jeg også ta med tidenes største og ekleste flyvende biller! De bor i buska her noen uker på sommeren. Ifølge huseierne så blir disse til tordiveler eller noe slikt!
The Bad Gal Skrevet 27. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2010 Ja, tordivler er alltid varmt velkomne her hos oss;-) *grøss* Så heldig dere er som har små, søte kalver løpende rundt huset. Det eneste som løper rundt her er den nakne, 4 år gamle nabogutten som har stukket av fra mora si(mormonerne) . Søtt nok, inntil han pisser i hagen min....
stearin Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 Wææh, det her får meg til å grøsse:P NÅ er jeg glad jeg bor i leilighet:)) Men fra "feriehuset" kan jeg bidra med maur og båtdyr. Og øyenstikker, for dem er det mange av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå