Gå til innhold

Noe må jo være galt med meg!


sykkelpumpe

Anbefalte innlegg

Jeg har et normalt sunt kosthold. Spiser grovt brød, mye fiberrik og grove knekkebrød, grønnsaker, drikker masse vann, melommåltid bestående av skyr eller frukt.

For noen år siden la jeg om livsstilen, og gikk ned mange kilo. Jeg vet derfor at jeg spiser riktig og at mengden er riktig.

 

Men noen dager er jeg tvers gjennom sulten hele tiden. Det er ikke snakk om litt rumling i magen heller, men av typen "jeg er så sulten at jeg skjelver eller det svartner for øya" Jeg har prøvd og spise mer disse dagene for og se om det hjelper, men jeg kan ikke gomle i meg 10 knekkebrød til et måltid (og fremdeles like forbannet sulten) når jeg vet at jeg på en vanlig dag blir mett etter 3-4! Har prøvd og se etter sammenhenger med syklus, søvn, dag etter trening, men det er ikke noe mønster. Dette skjer oftere og oftere, og nå begynner jeg virkelig og lure på om det kan være noe som er riv ruske galt med meg!

Og jeg er ikke for tynn. Jeg er ikke tynn i det hele tatt.

 

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gul stjerne

Det høres ut som det er noe galt med blodsukkeret ditt, insulinrsistens mulig.

Om så er tilfellet, og uansett, må du forandre kosthold. All knekkebrødspisingen din pluss frukt gir deg jojo-blodsukker; etter måltidet blir blodsukker veldig høyt - kroppen produserer masse insulin - blodsukkeret faller brått og du blir veeeeldig sulten.

 

Snakk med legen din, og legg om til et lavkarbokosthold i dag. Det vil hjelpe på vekta, treg og oppblåst mage, og ikke minst blodsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dette ikke høres normalt ut.

ta en tur til legen så du får sjekket deg litt:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...