Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg snakket med mamma sist fortalte hun meg om kona til fettern min som var såååå stor nå, og hun har termin 1.5 mnd etter meg.

Mamma: "Hun var så DIIIIGER, kjempeflott altså, men DIIIGER"

Jeg: "Ja, jeg håper du ikke sa det til henne?"

Mamma "Jo??"

Jeg sa klart i fra at mange blir veldig lei seg over at folk kommenterer dette. Stakkars, mamma ble jo så lei seg selv, og jeg fikk dårlig samvittighet etterpå!!! Men jeg tror ikke de vet at folk blir lei seg! Mamma hadde iallfall ikke ment noe stygt..:) Og hun kommer aldri til å kommentere igjen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart; de aller fleste mener nok ikke noe vondt med det. MEN jeg syns allikevel at folk gjengs over har litt dårlige antenner ang dette - hvertfall kvinner burde vite bedre ;) At de ikke tror folk blir lei seg...vel, kanskje, men da bør man kanskje tenke litt gjennom normal folkeskikk...for den gjelder jo gravide også :)

Skrevet

Hehe, må le litt, men syns litt synd i mammaen din også;)

Så bra du sa ifra da, kanskje moren din får forklart seg til kona til søskenbarnet ditt;)

Tror ikke folk flest tenker over det, og de aller fleste mener jo bare magen, og tenker ikke på at når man er 9 mnd gravid har man lagt på seg rundt 15 kilo, og kanskje mer:)

Skrevet

Stakkars mammaen din...-Hun mente nok ikke noe vondt med det, men du gjorde helt rett i å si i fra :)

Jeg gikk på hormoner før jeg ble gravid, og la på meg 10 kg på et år.

Jeg syntes det var helt grusomt, og nå er jeg 30 uker på vei, og har lagt på meg 15 til.

På en kropp som vanligvis veier 50 kg, så ser man dette kjempegodt, og det blir kommentert hele tiden. Jeg er faktisk lei.

Kjempelei faktisk, og kjenner jeg blir litt irritert over at "alt" er greit å si når man er gravid. Jeg føler meg feit og stygg, og gleder meg til jenta er ute, så jeg kan få igjen kroppen min, men det er nesten ikke lov til å si, for det skal være en fryd å gå gravid, og alle skal føle seg så vakre.

Skrevet

Enig, og så er det litt forskjell på om de sier at magen har blitt stor og fin, at jeg kler kulemagen min eller lignende og om de sier at jeg har blitt tykk og kaller meg tjukka o.l. Jeg blir ikke sånn kjempelei meg langt inni sjela men det er da unødvendig å sammenligne meg med en gammal kar med ølvom (for det har jeg faktisk blitt - av en DAME!!!). Håper magen min inneholder noe litt annet enn den gamle ølvommen :P

Skrevet

stakkars, hehe det er jo ikke så greit for andre bestandig.. de syns det er stas når noen i nær familie/vennekrets er gravide og så bare lar de kommentarene flyte...

men noen ting er unødvendig å si da.. sånn som "oj du er stor!" det er jo da bare snakk om magen aleine, selv om noen kan ta det litt dårlig fordi man veit selv at man har gått opp så så mange kg og føler seg som et fjell....

men enklete ting er unødvendig å si, sånn som når jeg gikk med førstemann fikk jeg denne beskjeden av naboen til svigers:

-"Herregud, du har jo ingen mage, du har bare ROMPE du jo!!"

...kjempeflott, tenkte jeg og begynte å dra genseren godt over rompa.... for jeg syns ikke det selv, men når jeg fikk høre det der, da forsvant alt som heter selvtillitt...

denne gangen har jeg holdt meg unna hun der mest mulig...

i familien min kommenterer ingen størrelse på magen.. de kommenterer bare denne gløden gravide får.. og det er veldig deilig.. fikk høre av min bestemor i går at hun syns jeg ser så godt ut :)

Skrevet

Jeg syns generelt sett at ord som "diger" og "svær" ikke hører hjemme når man beskriver folk, gravide eller ikke! Og om man ikke forstår at de ordene kanskje kan virke sårende, så er det litt mangel på sosiale antenner en plass. Må man absolutt si noe om størrelsen så flett for all del inn noe positivt også, som "for en stor og fin mage du har fått", eller noe sånt. Og sammenligning med andre gravide er heller ikke bra. Alle bærer babyene forskjelligt, og ser ulike ut.

Syns du gjorde helt rett i å si fra til moren din, så kanskje hun formulerer seg på en annen måte ved en senere anledning :)

Skrevet

Ja, stakkars mamma er supersnill og god, så det var ikke vondt ment. Tror kanskje den generasjonen ikke tenker på det på samme måte. Og hun var jo diger selv da hun var gravid. Syltynn, men DIGER i magen. Jeg har sett bilder;)

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke fått noen sånne kommentarer som; Så stor du er eller noe sånn. Jeg har jo ikke noe "stor mage" for å være 35 uker på vei, da. Men svigermor har kommentert ett par ganger om tanten til min kjære, som har termin 4 uker etter meg at "Hun er svæær. Ser jo ut som hun skal poppe leeenge før deg. Men hun var jo heller ikke liten før hun ble gravid"

Jeg står liksom bare å smiler når hun sier det. Tenker liksom: "Herreguud. Hva om folk går å sier sånn om meg bak min rygg?"

Tror ikke svigermor mener noe stygt med det såklart, for jeg er jo enig i at tanten til min kjære var en litt krafitig dame før hun ble gravid, og jeg tror hun vet det selv, men det er liksom ikke noe jeg føler jeg må kommentere.

Selv har jeg kun hørt om magen min ord som:

"Nei, så stor og fin magen er"

"Du har så fin mage atte.. " Og slike ting. Det er jo koselig å høre.

Skrevet

Jeg får stadig kommentarer om hvor stor mage jeg har. De får sjokk når de hører at jeg faktsk har en mnd igjen. Herlighet... Tenk hvor stor den kommer til å bli da... Ja, jeg har stor mage. Men hva så? Er nesten bare den som har vokst på meg. Det har jo med hvordan jeg bærer henne, hvordan kroppen min er bygd osv...

Kommentarer som "Er du sikker på at det bare er èn inni der?" er så idiotisk. Det gidder jeg ikke å kommentere en gang. Med dagens teknologi er det vel temmelig umulig å "gå glipp" av en unge...

Min far sa"Hei tjukken" til meg sist han så meg. Da svarte jeg: "Jeg er tjukk fordi jeg er gravid, hva er din unskyldning?" Hehe... Han ble litt paff først, men så lo han. Håper han har lært til en annen gang. ;)

Skrevet

Men jeg får også mange koselige kommentarer som at magen min er fantastisk nydelig, at jeg gløder, er vakker osv. Det veier godt opp mot de teite kommentarene. :)

Skrevet

Jeg også, har aldri fått så mange komplimenter som nå :)

Skrevet

Jeg har hittil i svangerskapet gått opp 11 kg, er 35+3, og her om dagen kommenterte gubben at bilen knirka da jeg satte meg inn!!! Det er en gammel bil, og gubben veier mer enn meg, men det var uansett noe som har klistret seg fast i hue mitt og jeg tenker på det hver gang jeg skal inn i eller ut av den bilen :S

Skrevet

En jeg kjenner hadde fått en skikkelig stygg kommentar av en bussjåfør som ikke engang kjenner henne.

Hun kom inn på bussen og skulle altså betale, og da sier bussjåføren:

"Åj, det kommer dere 3!"

Hun venter EN liten jente.

Skrevet

Jeg har fått mange kommentarer i det siste om at termin må være rett rundt hjørnet, og de får helt sjokk når jeg sier at det er 2 mnd igjen. Flere er nærmest overbevist om at det er to der inne, selv om jeg er 100% sikker på at det bare er en. Jeg blir egentlig ikke lei meg av kommentarene, begynner bare å bekymre meg for hvor gigantisk magen kommer til å være rundt termin:-S

Skrevet

Heldigvis får jeg oftest høre at jeg har "den gløden" de gravide har, at magen er rund og pen og at de syns det er flott at jeg føler meg i god form til tross for lite nattesøvn etc. Og det er jeg utrolig glad for å høre, for under mitt forrige svangerskap var jeg nesten askegrå av bekymringer (hadde det psykisk helt for jævlig pga barnefaren og hans mor som hakka på meg hele tiden, samt uvisshet om Downs). Nå har jeg det GODT, og det synes tydeligvis:)

Lagt på meg mer enn nødvendig så langt, men vintern er lang og det er spådd en like kjip vinter som den som var...og amming i vente, så heeelt fint at jeg har noen kilo ekstra:) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...