Gå til innhold

ADHD-medisin og rus...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser i et annen innlegg her ang. adhd utredning og rus, at en skriver at rus blir først et problem når det kommer til medisinering mot adhd.

Hva menes med det egentlig? Må alle som skal få adhd-medisin testes for rus? Eventuelt bare de som har en fortid med rus?

Og gjøres dette bare i forkant av at man får medisinen, eller jevnlig etter at man har begynt på medisinen også?

Og sist, men ikke minst; Hva er det som kan skje dersom en ruser seg mens en går på adhd-medisin?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ADHD medisin inneholder jo små spor av amfetamin, så det er klart det ikke må blandes med annen rus. Du blir rutinemessig sjekket, og har du så mye som røkt hasj får du ikke medisin. Rett og rimelig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke meg det dreier seg om, men en ex (som jeg da altså har barn med).

Han hevder at han har blitt sjekket for rus i "årevis", og at prøvene har vert rene. Likevel har han ikke blitt satt på medisin enda... Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Noen som vet hvor ofte en blir sjekket da? Og fortsetter kontrollene etter at en har begynt på medisinen?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket for rus i årevis?????

Man får det sjekket en eneste gang, før man får resept utlevert for første gang. Om han har vært sjekket mange ganger tenker jeg at han sansynligvis er en eksnarkoman, og får ikke medisin før han har vært beviselig rusfri i ti år eller noe sånn. Eller så er det ren løgn han kommer med, og kanskje er han slettes ikke utredet for ADHD engang. Kanskje er han faktisk rusmisbruker som begrunner sin irrasjonelle oppførsel med ADHD. Det ville ikke vært den første jeg har hørt om som har gjort det, i såfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Be om å få se papirene fra da han ble utredet.

 

2: Be om å få se testresultatene.

 

Om han ikke får medisin, har han papirer på hva grunnen er.

Denne mannen skjuler noe for deg, og det må du finne ut av hvis dere har barn sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg vet ting gjøres forskjellig fra sted til sted, men at man ikke får adhd medisiner om man har en rusfortid er rein bullshit.

 

Det er noen helt annet om men har rusproblemer eller det er grunn til mistanke om det. Da er dem nok mer restriktive.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...