Gå til innhold

Dere som jobber turnus- leverer dere i bhg/dagmamma på morgenen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så sliten de dagene jeg har seinvakt.

Datteren vår våkner ca 3 ganger iløpet av natten for så å stå opp mellom 05.00 og 0530.

De dagene jeg har seinvakt er hun hjemme sammen med meg og blir levert hos bestemor når jeg drar på jobb kl 15.00. Jeg er ferdig på jobb kl 23.00 + klesbytting og kjøring, ikke hjemme før 2330-2345. og så oppigjen 3 ganger på natten og opp i 5tia.

og som regel på dagvakt dagen etter seinvakta.

 

jeg må bare gråte. er sååå trøtt

 

hvordan gjør dere det. Har foresten ikke noe mulighet å levere henne de dagene uansett, (har dagmamma) avtale bare de dagene jeg jobber dagvakt.

men nå er jeg fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg jobber også turnus og har snuppa i bhg. Har ikke mulighet til å levere hos besteforeldre da de også jobber.

Jeg leverer henne i bhg i 10 tiden når jeg har kveldsvakt(da bhg mener hun burde være der til da, slik at hun lettere kommer inn i leken).

Du kan ikke snakke med dagmamma om å få en ekstra dag da, en kort dag kanskje? Så får du i alle fall litt tid hvor du kan slappe av.

Om det ikke er mulighet for det så kan du kanskje ta deg en blund om datteren din sover på dagen?? Eller levere hos bestemor litt før noen dager så du får et par timer for deg selv?

 

Jeg er også kjempe sliten dagen etter kveldsvakt, og jeg må ikke opp på natten engang!! Synes synd på deg, må være fryktelig tungt!! Håper virkelig det ordner seg for deg. er begrenset for hvor lenge man orker å gå bare på viljen!

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagmammaen driver gård (farmor) Så hun er nødt til å ha de dagene til å få jobbet, gjort div hun ikke får gjort de dagene datteren min er der.

 

Men nå er det helg, og arbeidshelg, men mannen har heldigvis fri, så kanskje han tar henne på natten ihvertfall.

 

Takk for svar

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du og mannen din dele mer på jobben med datteren deres? Når du har jobbet kveld og skal jobbe dag etterpå, så kan vel han stå opp om natta og når hun våkner for morgenen. Det er ingen grunn til at du skal bli så sliten at du griner når dere er to om å kunne ta ansvar.

 

En annen ting er å lære henne at det ikke er morgen kl5, for da er det faktisk fortsatt natta. Hos oss er det aldri noen som står opp før kl7, så hvis noen av barna våkner før det, får de smokken og beskjed om at det er natta. Noen ganger blir de liggende å skravle for seg selv og da får de lov til det, men jeg underholder dem ikke. Begynner de å gråte, så får de smokken på nytt og jeg sitter evt ved senga til de roer seg, men jeg tar dem aldri opp. Ofte har det vært fordi de har sovet for mye på dagen at de har våknet så tidlig på morgenen, så vi har flere ganger strevd oss gjennom 2-3dager med trøtte unger til de har tilpasset seg at de må sove mer på natta i stedet for å våkne kl 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reagerer også på at dere ikke deler på natta- lærer henne at det er natt før 6-7.

Jobber turnus og har barnehage de dagene jeg har dag jobb, noen ganger også dager hvor jeg har fri for at jeg skal få gjort ting uten å ha hemme med. Har gjort det slik siden hun var 1 år, hun er snart 5 år nå.

 

Men må vel legge til at hun alltid har sovet om natten og her i huset er det aldri morgen før kl 7.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun er vant til å stå opp 0530 de dagene jeg jobber dagen... så det er liksom mårran da- hver dag.

 

Vanskelig å lære en 8mnd gammel baby forskjell på dagene.

 

Mannen våkner ikke av henne på natta, ¨så hvis vi skal dele på det, må jeg vekke han, og det tar litt tid, og da er jo jeg såpass våken at poenget med å dele er borte. Men det bedrer seg kanskje hvis han vet han må?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har jeg vært arb.ledig i 3 mnd. starter jobb i neste uke ( Turnus jobb det og). Ja jeg leverer datteren min i bhg selv om jeg er hjemme og sover ut. Det trenger jeg! Nå driver vi med flytting da, så da må hun være i bhg enn så lenge. Hun er oppe alt fra 04-06. Ikke ha dårlig samvittighet for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den perioden hvor jeg hadde både dag og senvakter holdt jeg han hjemme om dagen når jeg jobbet kveld. Syns jeg har alt for lite tid med han i det daglige til å sette han vekk om dagen for å slappe av, også sette han vekk igjen om ettermiddagen for å jobbe. Blir helt feil i MINE øyne. Nå er gutten min snart 4 år da. Ser at barnet ditt bare er 8 mnd og jeg ville ALDRI vurdert den ordningen engang for et så lite barn.

Forøvrig høres det ut som du en slave i eget hjem. Jeg ville krevd at mannen tok ansvar han også, og ja jeg ville vekket han så han hadde lært seg å ta sin del. Jeg er alenemor til et barn som ikke har samvær med far overhodet og det paradoksale her må nok være at du har det mer slitsomt i hverdagen enn meg. Hadde fått fnatt av en sånn mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...