Gå til innhold

skal jeg ha barn nr.4??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg planlegger ikke barn nå, jeg har fått tre tette og minste er bare 1 år. Det var bestemt at dette var vår siste. Nå er jeg plutselig i tvil... tenk om jeg ønsker enda et barn når minste er 6 år f.eks?? Da er jo ungene blitt så store at det sikkert bare er kos med en liten en... Men kanskje det er myyye styr? Mannen vil egentlig sterilisere seg, så jeg må tenke på dette nå. Han vil jo ikke ha flere, men det kan jo være han lar seg overtale når ungene har blitt så store. Visse betingelser er det uansett da: god stabil økonomi og et godt familieliv.

Hva tenker dere? For og i mot mitt kanskje fjerde barn...

 

ps: er det vanlig å føle det slik når man har fått "siste" unge? Jeg har ikke følt det slik før nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som meg. Vi har tre tette. Eldste blir 4 og yngste har blitt 1. Jeg ønsker definitivt ei pause, men kunne tenke meg 4 til sammen. Kanskje om 4 år. Her er avgjørelsen tatt. Mannen har sterilisert seg, så det stopper på 3. Er på en måte helt greit - jeg har tre flotte, fiske barn, meeen noe i meg tenker allikevel på at det kanskje burde vært 4.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så trist for deg anonym. Tror ikke de mennene klarer å se at kan bli kos igjen rett og slett.. min mann er hvertfall opptatt av at "å bli ferdig med ungene", og jeg er enig med han til et visst punkt. Men kanskje blir det veldig kos og aktuelt en gang - og vi er veeldig unge også, så tid har vi enda masse av!!

 

Dunder: han vil absolutt sterilisere seg for han har "panikk" for å bli gravid (tror det er noe han bare buser ut med for å virke tøff, sånn ser det ut for meg hvertfall) Jeg har satt hormonspiral, men de er visst ikke "trygt nok".

 

Han har ikke gjort det enda da jeg ikke har villet han skulle gjøre det, og håper han gir det litt tid - plutselig en dag virker det kanskje ikke så farlig med et lite nurk til...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitsen med å sterilisere seg?

 

Det er jo det eneste fornuftige når man ikke vil ha flere barn. Hele sexlivet blir mer avslappet når man aldri igjen behøver tenke på prevensjon. De aller fleste får en ekstra piff i sexlivet når "reprodusksjonsstyret" er ute av verden for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle dere angre, så kan det reverseres. i tillegg har dere muligheten å legge av noen prøver, så du kan bli kunstig befruktet ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.. jeg tenker motsatt. Man vet jo aldri hva fremtiden bringer. Tenk om de blir skilt og han treffer en ny kvinne som er barnløs og ønsker seg barn. Eller tenk om de rett og slett ombestemmer seg. Jeg ville i allefall ikke sterilisert meg mot min manns vilje. Man vet jo aldri.

 

Men jeg synes ikke det er så mye styr med prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 3 tette, og er livredd for å bli gravid igjen!

Men likevel er det liksom litt trist at dette er siste gang..så skjønner hva du mener:)

Men tenk for en ny verden som åpner seg når minste er 6 år! Tenk så selvstendige de blir, tenk å få sove til lengre enn 5.30 på søndagsmorgenen!!! Skjønner mannen din godt og, det-gode-liv blir jo igjen satt på vent noen år. Så har du jo fått 3 barn, gode sjanser for å bli bestemor og da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 og er fornøyd med det.

Men nå har vi stort hus og god økonomi.

Har dere ressurser til det så kjør på!

Du virker jo ikke skremt etter tre tett så.. :)

 

Det eneste minuset med 4 barn er bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du/dere skal ha nr 4 kan jo bare dere avgjøre, og noen synes det er stress, men noen synes det er passe

 

Alle menn er ikke like. Her var det min mann som ville ha 4 barn, jeg syntes det holdt med 3, men han overtalte meg :-) Mye styr er det jo, men det det er jammen kos også!

Storesøsken hjelper til med forskjellige ting (de er 11, 10 og 3 år)

Vi er en travel, men lykkelig familie.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi diskuterte nummer fire var vi helt enige om en ting, enten med en gang eller aldri.

 

Ingen av oss kunne tenke seg en atpåkladd. Jeg stortrives med babytiden, og at familien vår nå er i småbarnsfasen er bare koselig.

 

Men livet skal jo gå videre.

 

Nå er vi i fasen hvor feriene tilbringes i Legoland, turene i skogen blir på under 5 kilometer, skiturene blir korte, osv osv. Ikke misforstå meg, vi koser oss med det, men likvel ser vi jo også frem til opplevelsene og hverdagen vi skal ha som familie med skolebarn, med ungdommer i hus osv. Alt fra hverdag til ferie blir jo helt anderleses når ungene er fra 10 til 17 år enn når de er fra 1 til 8 år.

 

Vi fikk barn nummer fire da eldste var 7,5 år, ble da 21 mnd mellom de to yngste. Så steriliserte jeg meg..

 

Vi er veldig fornøyd med valget vårt. Er selvfølgelig trist at jeg aldri skal ha baby igjen, men det gjør bare at jeg allerede har begynt glede meg til å få barnebarn og blir nok en super bestemor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Her venter jeg nummer fire:)) Vi har tre tette fra før, og bare førstemann var planlagt.. Vi har ikke god økonomi, sliter hver måned. Stort lån og mye som må gjøres på huset. Hverdagen er slitsom, og av og til føles det som jeg er på randen av et sammenbrudd. Likevel er dette livet bare helt fantastisk. Ungene er friske, vi ler mye hver dag. Og tross dårlig økonomi finner vi måter å kose oss på. Ungene er glade og fornøyde. Og jeg og mannen er enda på kjæresteniva;) Jeg har alltid tenkt på å ha fire barn, men vi tenkte egentlig å vente noen år da... Men nummer fire ville ikke vente, til tross for at jeg gikk på p- pille;) Her i huset er vi superfruktbare!! Men ingen av oss vil sterilisere oss enda.. Kan jo hende om noen år at vi vil ha nummer fem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hver sin smak.. :) Jeg har vokst opp med fire søsken - og det er helt fantastisk nå, selv om ikke det var like gøy alltid da vi vokste opp ;) Men mine foreldre hadde god økonomi da vi ble litt eldre, så vi manglet aldri noe.

Min mann har nå ca 1 mill i året (før skatt), men vi har jo litt lån da og jeg jobber ikke (det hadde blitt for mye for meg med disse tre små), eldste går på skole, men ikke sfo, mellomste fullt i bhg og minste bare hjemme.

Jeg tenker at skulle jeg ha fått enda et barn skulle vi sitte ENDA bedre i det økonomisk og ungene måtte vært endel eldre så vi virkelig kunne kose oss med minste :)

Jeg vil gjerne kunne gi mine barn en god oppvekst, materialistisk også, men selvfølgelig skal de lære at de ikke får allt rett i fanget (men dere skjønner?) Og jeg er bare 25 år, så har jo litt tid :) Aner ikke hva jeg kommer til å gjøre egentlig, men det blir hvertfall ingen unge før alt annet er på plass ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...