Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Kan dette være lus?? Ikke hatt det siden jeg var liten, så husker ikke åssen det er... Prøvd å kamme gjennom håret med vanlig kam, men vet ikke helt hva jeg skal se etter... Er det små svart flekker? Eller er de hvite? Æsj, så ekkelt:(
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Du kan se lus, også uten kam, men det er vanskelig på seg selv, da det ofte er bak ørene, i nakken og resten av bak hodet. Eggene og klekkede egg er hvite, ser ut som flass, lusene har samme farge som håret ditt, de tilpasser seg. Luseungene er bitte små lusefargede prikker.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Har du lus, har sikkert ungene dine lus, du kan sjekke dem :-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Takk for svar:) Klør akkurat der du sier de er... Får gå gjennom det en gang til og eventuelt komme meg på apoteket i morra.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Har ikke unger enda- Men vet at niesa mi hadde i sommer og leste i stad at det kunne ta opptil 2-3 mnd før det begynner å klø... Så er muligens smitta av ho,da. Takk for innspillet;)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 Da anar jeg du er gravid, siden du er her. Det må du i tilfellet opplyse om på apoteket da lusemiddel ikke nødvendigvis er så bra når man er gravis. Men du kan kjøpe en god luse kam, vått hår med balsam i og gå igjennom hver dag i 2 uker til du har fått alt som er av lus og egg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 "Andre tegn på hodelus kan være svart pulver på hodeputen eller skuldre. Dette er en blanding av døde lus og lusens avføring." Fant dette på nett nå... usj, så kvalmt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå