Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Jeg blei oppsagt på Mandag (Usaklig oppsigelse) Og i dag ringte jeg hoved sjefen og sa att den var usaklig og fortalte att sjefen min har behandla meg som dritt ! Hun har slitt meg totalt ut, snakker om meg til dei andre ansette. Ler når jeg leverer sjukmeldingen min om lungebetendelse og sier att hun ikke har så god nyhet til meg. Sier att jeg vil vell ikke ha noe skriftlig begrunnelse, for jeg vil vell ikke ha det gnidd inn i hode meir enn nødvendig. Og jeg fekk den skriftlige begrunnelsen i dag etter masse masing, og der står det ting som hun ALDRI har nevnt for meg ang, feil og slike ting jeg har gjort. Hun har aldri vist meg på dataen hvordan jeg retter oppi mine egne feil, skiver kun post it lapper og sie att "denne filmen blei slått feil inn" Og forteller meg stygge ting om andre som søker der, att dei er narkomane og slike ting. Så har jeg rett på fri rettshjelp siden jeg ikke har jobb no? Jeg er blitt urettferdig behandla til di grader ! Og masse i den skriftlige begrunnelsen er helt bak mål og stemmer ikke litt engang ! jobbet der i kun 8 uker.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Hva står det i kontrakten din? Du har en gjensidig oppsigelsestid, du kan ikke sparkes på dagen. Er du organisert? Ring forbundet og forhør deg om hvordan de kan hjelpe deg. Du kan jo også prøve arbeidstilsynet. Dette tror jeg ikke arbeidgiver har lov til. Mobbing på arb.plassen osv. Det skal ganske mye til for å sparke noen altså! Og man har rettigheter som arbeidstaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå