Gå til innhold

Noen her som spiller/har spillt fotball under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor lenge jeg skal tørre å være keeper..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, trenger du virkelig å spørre om det?

Skrevet

Jeg spilte fotball i 2 divisjon da jeg fant ut at jeg var gravid. Spilte de 3 første månedene. Men er jo litt anerledes når du er står i mål føler jeg, siden du da får baller i mageregionen hele tiden. Jeg spilte utpå ;)

Skrevet

Så er det jo noe med at man påfører andre et ansvar også. Jeg hadde i hvert fall ikke synes det var noe kjekt å skyte hardt mot mål på en som var gravid. Så jeg ville tenkt på laget, og trukket meg tilbake til etter babyen var født.

Skrevet

Jeg prøvde å spille én kamp, men var livredd for ballen, taklinger, å falle osv osv osv, så det var absolutt ikke noen suksess. Droppet ut etter 20 minutter eller noe.

Og som Mom2Two sier, man ødelegger litt for andre også, for ingen vil skyte mot en gravid dame, og ihvertfall ikke når du er keeper.

Nei, av respekt for de andre og ikke minst babyen bør du slutte når du får vite at du er gravid:-)

Skrevet

Jeg har allerede stått to kamper og ingen vet at jeg er gravid. Og det er bare 3 kamper igjen av sesongen, og vi har ingen andre keepere. Men det går seg vel til. har en venninne som spillte til 5 mnd.. men det kommer ikke jeg til å gjøre da..

Skrevet

Kommer jo helt ann på hvor langt på vei du er nå også det da ;) Om du akkurat har oppdaget det, er det jo ikke farlig. Som sagt jeg spilte også på høyt nivå, og det gikk helt greit ;)

Skrevet

det er greit å holde seg unna idretter hvor man risikerer en trøkk i magen.

antagelig ikke så farlig, men det er greit å være på den sikre siden. Også er det jo så mye annet man kan trene i stedet!

OG det er jo ingen hindring for deg å kunne være med på treningene, men bare hoppe over det som har med ball å gjøre (regner med at dere løper, trener styrke osv.)

kampsort, mange ballidretter bla. er idretter det er greit å unngå.

Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg spilte håndball begge gangene jeg var gravid. Første gang til jeg var litt over 4 mnd på vei, andre gangen til 3 mnd. Legen sa det var helt greit, så lenge det var aktivitet jeg var vant til å drive med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...