Gå til innhold

når far er bortreist...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min samboer har barn med 2 andre damer og vi har et barn sammen. Han reiser mye i jobben og kan være borte et par uker i slengen. Moren til det ene barnet setter barnet bort hele tiden(til sin mor for det meste), barnet har til og med sagt til meg at h*n får ikke lov til å være inne hos moren, bare ute...(de har ny baby i huset), synes synd i h'n stakkars:( Men til det jeg lurte på;

Far og mor har avtale om at far skal ha barnet annehver helg og torsdag, hvordan blir det da når far er bortreist den helga han _egentlig_ skal ha barnet? Er det lover og regler for slikt?

Jeg kan godt ha h'n, men besteforeldrene trår bestandig til, de forguder h'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lover er det vel kanskje ikke. Man må vel heller bruke skjønn...

 

Når far skal ha ungen, men må reise bort, så er det far som skal ordne b.vakt. Eller så bytter han helg nå og da slik at ting passer bedre..

 

I deres tilfelle tror jeg det er viktig at ungen føler seg velkommen iallefall... stakkars...

 

Flott at du gjerne tar ham! (men skulle bare mangle, som stemor..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. Ja jeg forguder unga hans. Skal ærlig innrømme at det var vanskelig i begynnelsen, men nå er jeg blitt vant til det:)

Ja er synd i h*n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med å ha barnet er vel at barnet og far skal ha samvær og når far er bortreist så faller det hele litt sammen.

 

Han burde absolutt bytte helger slik at barnet faktisk får samvær med pappan sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså far har barnet andre dager når han er hjemme selvfølgelig, men hun er ganske påpasselig med helgene at når det er fars helg så skal ikke barnet være hos mor...hun er litt rar:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De feste avtaler inneholder klausuler om at den forelderen som har barna skal sørge for barnepass når de ikke kan ordne det selv.

Videre pleier de å inneholde klausuler om at man ber den andre forelderen først.

 

Foreldrene til dette barnetbør jo bli enige om hvordan det skal gjøres for best mulig ivareta barnets behov for kontakt med begge foreldre når faren har en slik jobb. Du kan jo si til din mann at du gjerne kan ha barnet litt, for den delen av samværerordningen som dreier seg om avlastning av hovedforelderen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...