Gå til innhold

Er det virkelig sååååå mange som tror at prevansjon som p- piller svikter i så mange tilfeller som det tydligvis gjør her på bim?????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

P-piller er noe av det sikreste du kan bruke om du ønsker og IKKE bli gravid.

 

Men det er tydlig at så sikker prevansjon ikke "biter" på den gjennomsnittlige bimmer eller dibber. Her inne virker det som om 50 % blir gravide selv om de går på så pass sikker prevansjon som p- piller eller p-sprøyta. (jada jeg vet at ingen prevansjon er 100% sikker.)

 

Jeg har spesiellt lagt merke til i de tilfeller der det er snakk om idiotiske barnefedre som ikke stiller opp, one nighet stands eller når det er sankk om abort så er unskyldningen alltid den samme " gikk på pilla, men den sviktet meg" Ha,ha!!!

 

Pilla svikter deg om du; "glemmer" 2-3 piller, har hatt diare eller har kastet opp. Har også flere bekjendte som har ment at pillen har sviktet dem, mens de samtidig snakket om omgangsyken som de hadde på samme tid..Eller at de har glemt og ta et par piller og mener at det ikke er så farlig..

 

Jada klart at prevansjon kan svikte deg, men skal vedde på at i 99% av de tilfellene så er det snakk om sløvhet og ikke minst uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEG ble gravid av at pilla svikta. Hadde ikke diare, omgangs-syke, og tok pilla vær dag.

 

Barnet har begge foreldrene unner samme tak, like forelsket som for 5 år siden. Abort tanken steifet meg ikke, selv om jeg egentlig syntes jeg var for ung. ( 20).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på antibiotika og visste ikke at dette hadde innvirkning på p-pilla. Men jeg var ung og uviten tenåring. Men hadde vært greit om legen min opplyste meg om dette. Skulle lest pakningsvedlegget, men gjorde ikke det da. Så jeg glemte ingen piller og tok p-piller flere uker ut i graviditeten uvitende om min graviditet.

 

Så da var jeg vel sløv og uviten. Who cares! Gjort er gjort. Skjønner ikke at du orker å irritere deg over noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre av fem jeg kjenner som har fått barn i det siste mener pilla har sviktet dem.. Hallo, den er 99% sikker! Legger til at disse damene er ferdig utdannet, i jobb og i fast forhold.. Veldig enkelt å "glemme" pilla når mannen ikke er klar er min teori..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...