Gå til innhold

Andre som har vært på ultralyd?


sulunn

Anbefalte innlegg

Var på Ultralyd i dag og fikk sett den lille- så utrolig fantastisk.. Den lille kroppen som lå der inne å vinket og sprelte med føttene...Ble helt rørt:) Er i 11 uker i dag

 

Gled dere til Ultralyden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er så koselig!!!!!!! Gratulerer! Jeg har vært på 2, en da jeg var 8+6 og en da jeg var 10+6. Har ikke gått igjennom mål på babyen og nakkefold og alt det der, bare sjekket at hjertet slo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL 9+3 pga jeg trodde det var noe galt, men der slo hjertet kraftig :) en vanvittig følelse :) Ellers har jeg bare hørt hjertelyd hos legen da var jeg 10+0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 8, 10 og 11. Herlig å se hvor fort utviklingen går. Nå skal jeg ikke før den ordinære i uke 18, synes nesten det er litt lang ventetid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL denne uken, utrolig kjekt å se at hjerte banker og at det er liv. Tenkte jeg skulle ta en ny UL i uke 15, hørte at det var mulig å få vite kjønn da:-) *spennt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på UL da jeg var 10+4 bare for å se om ting er slik de skal være=) å det var de =D har dere fått innkalelse til ordinærUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd da jeg var 6+6, og der fikk vi se tvillinger med to bankende hjerter. Tilbake på ultralyd i uke 10+6, var dessverre den ene tvillingen død, men den andre var vital og hadde det fint.

Nå skal jeg tilbake på ultralyd på mandag, da er jeg 12+4. Blir spennende å se utviklingen til den gjenlevende, og om det døde fosteret er absorbert av kroppen (som gynekologen mente ville skje!).

Grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten fått innkalling til ordinær ultralyd 12.oktober. Er vel sånn ca 18+6 da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal i oktober jeg også...gruer meg litt..men gleder meg mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lurer på hvordan dere som allerede har vært på ultralyd har ordnet det? Jeg er gravid for første gang (er nå 10 + 5 uker på vei), og var på første besøk hos lege 18. august. Det var en skikkelig kjip mannlig lege som nesten ikke sa noen ting til meg, og da jeg prøvde å spørre om noe sa han bare at jeg fant alle svar på internett.. Det eneste han gjorde var å søke om fødeplass og søke om ultralyd. Fikk brev i posten i går om at jeg har fått ultralyd 22. oktober, og synes det er kjeeempe lenge til! Er jo da 18 + 3 uker på vei, og ville gjerne hatt en forsikring på at alt er bra før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei S84, Dene ene tok jeg privat og betalte selv (Volvat). Den andre fikk jeg i forbindelse med undersøkelse hos gyn som har UL apparat. Tror en må ha gode grunner for å få henvisning til offentlig tidlig UL, som eks. at man ikke vet når termin er, hatt blødninger eller mistet mange ganger. Det er flere ok steder å ta UL, villle sjekket ut private hvis jeg var deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mest fantastiske jeg har vært med på..... Dro på Volvat for UL når jeg var i uke 7+3 pga hyppige blødninger.

Oxo jobber jeg som legesekretær og er så heldig at vi har UL apparat på jobben,så fikk tatt for ei uke siden,da var jeg i uke 11+3.

En kjempe livlig krabat viste seg fram,turnet rundt inni der som gal.

Gleder meg til å bli mamma altså :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på ul 5 ganger allerede og alt ser bra ut. Har fått tett oppfølging pga 4 ma/sa. Fikk vite kjønn for 1 uke siden (11+2), så det har blitt litt shopping allerede. Skal på ul mandag, men etter det skal jeg prøve å holde meg til 18 ukers kontrollen i midten av oktober :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i 12+4 på Majorstuaklinikken. Utrolig å se hvordan alt ser så "ferdig" ut allerede da! og ikke minst høre det lille hjertet slå! Har fått innkalling til ordinær UL 29 sept. på Ullevål - gleder meg!! Håper de greier å se kjønn da. Er idag 14+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk UL pga at jeg ikke hadde peil på når jeg var blitt gravid (P-ring som ikke er brukt helt riktig tydeligvis...;)) var helt fantastisk!! så hjerte som slo og en minibaby m korte armer, var 8-1 på vei da :) siden fikk jeg høre hjerte slå i 160, så legen trur d blir ei jente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på privat ul i uke 10+3,fikk se en livlig liten krabat i magen,og alt såg fint ut ;) Helt herlig var det =) Men to dager etter uln så begynnte jeg å blø å fikk smerter,har vert hos lege men hun ville avente en uke for å se hva som skjer.så i mårra skal jeg til fastlege for å se hva vi skal gjøre vidre! Ellers har jeg fått ordinær ul time 14 oktober,er da 17+5 :-)

 

I dag er jeg 12+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd forrige uke. Var på rutinesjekk på ullevåll, så forventet ikke å få ul i det hele tatt. Men legen hadde litt ekstar tid, og det var utrolig hvor mye man kunne se allerede! Den lå og danset med armer og bein, og virket fornøyd:) Utrolig lettelse å vite helt sikkert at det er et liv der inne, altfor lenge å vente til 5.måned, som er da jeg har neste ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...