Gå til innhold

Kan dere som har peiling på nav se hit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er kravene for å få økonomisk sosialstønad? Jeg skal inn på Nav å søke om dette nå i morgen, og lurer på om dere kan svare meg sånn ca hva jeg kan vente meg.

 

Pr dag får jeg 11200 kr i overgangsstønad, 2600 i barnetrygd, og 1350 kr i barnebidrag.

Dette blir da til sammen 15150 kr ( minus 11 % skatt )

 

Av utgifter har jeg da, 1000 kr i billån, 500 kr som overføres til min datter, 1000 kr strøm, 500 kr mobilregning, 1000 kr i forsikring, 3800 kr i husleige, 1000 kr bensin i mnd, 300 i tv..

 

Dette blir da en samlet sum på 9100 kr.. Så i løpet av en mnd må jeg klare meg med 6050 kr til mat, klær, bleier, engangsservietter, shampoo, balsam, toalettpapir, ++ ... Til meg og datteren min.. Får jeg da innviglet økonomisk sosialstønad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du ligger over normen, og får nok ingenting.

 

6500 kr til husholdningutgifter er veldig bra for kun 2 stk. Vi bruker ca 5000 på 5 personer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo søke om bostøtte? Dessuten kan du søke om redusert barnehage regning (du får da dekket 65%), men det må søkes via kommunen.

 

Ellers så kan du jo få deg en deltidsjobb for og spe på litt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6050 i mnd på 1 voksen og 1 barn må da være bra, vi har ikke så veldig mye mer, men er to voksne og et barn samt to marsvin(som ikke krever så mye penger, men litt går i mat og strø)

Du kan ikke strø om deg med penger men greier du ikke å leve på det så er det et eller annet med prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan heller ikke se hvorfor du skal få sosialstønad. Du har jo fått invillget os.

 

Sosialstønad er for dem som ikke får ei krone og som ikke klarer og betale nødvendigheter som klær, mat og husleige. Du hadde nojk også måtte selge bilen om du skulle ha fått det invillget.

 

Ikke stort mere du kan få fra nav nå, som alenemor så har du jo fått ALT som du har krav på. Skaff deg heller en jobb. Du må huske og tenke fremover, os har du bare i 3 år. Det er jo lurt og tenke jobb eller evt mere utdannelse før os perioden er over. (studerer du kan du få os utvidet til 5 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er dere som svarer her oppe misunnelige fordi at Hi vil få mer penger enn dere, eller så har dere rett og slett ikke peiling.

 

Dersom en aleneforelder har under 7-8000 kr i mnd å leve for, vil hun få inviglet økonomisk sosialstønad som tilsier 4200 kr i mnd. Og NEI, hun vil ikke måtte selge bilen sin! Bil er noe vi i Nav ser på som vitktig i dagliglivet. Nav ser tilogmed Tv som viktig. Så nå får dere gi dere.

 

Sånn som økonomien til HI ser ut, så vil jeg si at hun vil få sosialstønaden, rett og slett fordi at ting ikke går rundt. Selv om en alenemor ikke alltid har råd til å kjøpe klær for flere 1000 kr dagen, skal hun kunne gå å handle uten å måtte snu på hver en krone.

 

Så ja Hi, er her det penger å hente! :)

 

 

Og til dere andre som sier at HI burde begynne å jobbe.. Tjener Hi så mye som 500 kr, vil hennes inntekt fra nav gå nedover.. Og da vil hun få myyye mindre penger.

 

Hilsen en Nav-ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har 9200 å leve for. Ikke at jeg er noe mattegeni, men det er da mer enn 7-8000 pr mnd?

 

Og det vil uansett lønne seg å jobbe. Lønnen er høyere enn det hun får redusert i overgangsstønad. Som ansatt i nav burde du vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha sier noe om kvaliteten på nav ansatte sånn som du svarer. null peil!

 

Det er jo helt utrolig å si at en som sitter med inntekt på over 15 000 i mnd skal få sosialstøtte i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er uprofesjonelt av deg som nav-ansatt å si at det ikke lønner seg for henne å jobbe. Sett deg litt mer inn i systemet før du kommer med slike kommentarer! Overgangsstønad skal bla hjelpe enslige foreldre med å komme ut i arbeid på sikt! Jeg kjenner ikke så godt til sosialsystemet, men stiller meg noe tvilende til det du kommer med her...

 

Samtidig vil jeg si til de som kommer med kommentarer som "kom deg ut i jobb" og lignende, at dere kjenner ikke den enkeltes situasjon. Spar dere for slike kommentarer...

 

Til HI: ta med deg det du har av dokumentasjon på inntekter og utgifter dere har. Bare nav-kontoret ditt kan gi et godt svar!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...