Gå til innhold

silikon og amming


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har opreret inn silkon i bryster for 31/2 år siden . Har ikk tatt mye, Jeg tok det minste som går ann mener jeg å huske, De er operert inn foran muskel. hvordan er det med amming?. har hørt man kan amme, men noen som har hatt problemer med amming pga dette??. noen som har erfarninger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har silikoninnlegg i brystene. Det jeg merket som et "problem" var at jeg ikke hadde plass til så mye melk som de andre i barselgruppen.

Jeg hadde også en veldig sulten gutt. Løsningen for meg ble å pumpe og amme annen hver gang. Sånn ca hver 2. time. Så fikk gutten først pupp og så det jeg hadde pumpet på flaske.

 

Sånn holdt vi på en stund inntil jeg pga av sykdom i familien måtte tilbringe mye tid på sykehuset, hvor jeg ikke fikk pumpet meg samt var endel uten gutten. Da sank melkeproduksjonen min så mye at jeg til slutt ikke orket å jobbe for å få den opp igjen.

 

Jeg har nå en stor og fin gutt som er et levende bevis på at det blir folk av de som får morsmelkserstattning også.

 

Uansett så gleder jeg meg til å prøve å amme denne gangen også, men vet at verden ikke går under om noe skulle skje og jeg må gi opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer også på dette. Har veldig lyst til å få til å amme, ikke at det er krise om jeg ikke får det til...Men har veldig lyst til at det skal gå greit.. Men er også usikker på hvordan det skal gå...:(

Er det flere med erfaring på området her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon som dere. Opererte inn for halvannet år siden og ikke hatt noe problemer med de. Også tatt oppå muskel. Det første jeg gjorde når jeg fant ut at jeg var gravid, var å ringe direkte til klinikken jeg opererte meg på, og fikk snakke med kirurgen som la de inn. Han fortalte at det ikke var noe i veien for å amme på normal måte. Og at det ikke var noen som helst risiko. Så i utgangspuktet skal du ha samme mulighet for å amme med, som uten!!! Men er du i tvil så ville jeg ha ringt å snakket med de som la de inn, slik jeg gjorde. De var veldig flinke til oppfølging, og da får du et svar så slipper du å gå å lure:) Lykke til!! Jeg skal amme og både håper og tror det går fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg har silikon og fikk beskjed av jordmor under mitt forrige svangerskap at jeg kom til å få store problemer med å amme takket være dette. Hun mente jeg ikke kom til å få "plass" til nok melk til barnet mitt, slite med å få melka ut og at jeg kom sikkert til å få melk mye senere enn andre! Hun kunne ikke tatt mer feil! Da jeg hadde født, kom melka andre dag og den flommet over.. da barnet mitt ble veiet for andre gang på sykehuset spurte de om jeg ga henne tillegg fordi hun hadde ikke gått ned mer enn 10g! Da en jordmor kom å besøkte oss hjemme sa hun at det var tydelig at her var det nok av melk, det hørte hun på babyen som drakk. Og sist men ikke minst, jeg var den eneste i venninneflokken som ikke trengte gi tillegg til barnet for å få det mett. Så jeg er et godt eksempel på at amming kan gå kjempe fint selv om en har silikon! Men jeg må legge til at jeg har lest at vi med silikon kan føle litt mer melkespreng, ikke aner jeg hvordan det føles uten silikon men det var vondt i et par dager hos meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...