Gå til innhold

Baby (6 mnd) som nettopp har begynt å spise grøt . . . kan noen hjelpe meg med noen spørsmål ang. dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bør jeg amme før eller etter grøtmåltidet? Hvis jeg skal amme først; hvordan regulerer jeg da at hun ikke drikker seg mett og dermed ikke orker grøten? Hvis jeg skal amme etterpå; hva hvis hun spiser så mye grøt at hun ikke orker å drikke noe? Får hun da mindre væske enn hun bør?

 

Bør hun rape også etter et grøtmåltid?

 

Er det opp til henne hvor mye grøt hun vil spise, eller bør jeg aldri lage et måltid over en viss størrelse?

 

Går det bra at hun øker fra et par skjeer til full porsjon iløpet av bare et par dager? Noen grunn til å forsinke prossessen dersom hun selv ønsker å spise mye?

 

Tusen takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar hun flaske? Kanskje du kan gi vann under måltidet og så pupp etterpå? Da får hun i seg både grøt, væske, og morsmelk.

 

Du har ikke fått info hefte fra helsestasjonen. Er om inføring av fastføde fra 6mnd. Veldig lettlest.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar flaske, men blir det ikke veldig mye med både grøt og vann og pupp? Kan ikke se for meg at hun orker å drikke særlig mye melk da?

Ellers skal jeg prøve å få tak i dette heftet fra helsestasjonen neste gang jeg er der :)

 

Noen flere?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...