Gå til innhold

Noen erfarne moon cupbrukere her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd mensbeger for første gang, har forsøkt i et døgn og nå gir jeg opp :( Jeg vil så gjerne få det til å funke, men det er bare problemer jo. Hjelp!

 

Jeg har kjøpt den største Lunettkoppen, den var større enn de største i de andre merkene også, nettopp fordi jeg har kraftige blødninger.

 

Men det lekker uansett, og selv om begeret ikke er fullt, så enten får jeg ikke til ås ette det inn riktig, eller jeg har et unormalt underliv som ikke passer eller bare er alt for digert :/

 

Hjelp?? Bruker C-fold, bretter det dobbelt og fører det inn, ikke så langt inn. Kjenner fortsatt litt av tappen når jeg slipper, men etter kort stund forsvinner alt opp og jeg tror det sitter som det skal, men den gang ei, tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vrir du koppen rundt etter at du har fått den på plass? Det er veldig viktig, for å oppnå vakuum. Jeg glemte det et par ganger i starten, og da ble det lekkasje. Nå som jeg har fått rutine på det, lekker det aldri.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, nei det har jeg ikke fått med meg, takk for tipset!

Vrir du bare i stilken da eller må jeg styre fælt oppi der? ;)

 

Føler ikke helt at jeg vet hvor "på plass" er heller jeg da, vanskelige saker dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klippet av stilken, den irriterte meg, så jeg holder i selve koppen, men det skulel jo ikke spille noen rolle hvor du holder så lenge du får vridd koppen. Jeg vrir en gang, og trekker den litt nedover til jeg kjenner at den gir litt motstand pga vakumet.

 

Hvor "på plass" er er inividuelt. Om du har den høyt oppe eller ikke spiller egentlig ingen rolle, så lenge du føler at den sitter godt. Det tar litt tid å vende seg til å bruke kopp, tror jeg måtte ha ca to menstruasjoner før jeg var helt fortrolig med den, men det er fiklingen verdt. Går aldri tilbake til tampong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør mye, og jeg kan ikke bruke på de 5 verste dagene. Men de 3 andre kan jeg og da lekker jeg ikke.

 

På meg så blir det sånn at den setter seg rundt livmortappen, den henger langt ned på meg og jeg er tydeligvis ikke så dyp da.. dårlig forklart- Har klippet av nesten alt av stilken.

 

Jeg bretter i sånn c-fold og så folder den seg ut. Jeg gjør som hun andre foreslår for å sjekke at den sitter. Det gjør den alltid. Den lekker bare når jeg blør masse. (men jeg blør 3-4 ganger normale mengder da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...