Gå til innhold

Er der noget dårligt ved mobilt bredbånd? Kan man bruke det til daglig, som eneste forbinnelse?


sologsommer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på hvor du bor. Noen mobilebredbånd fungerer bra noen steder mens andre suger lut!

 

Du kan sjekke dekningsgraden på nettsidene til de respektive selskapene (Telenor, NetCom, Ice etc.). Og om du har mobiltelefon med god dekning så kan det lønne seg å velge samme selskap.

 

Eneste du kanskje vil merke litt forskjell er når du skal se video på YouTube ol. Det kan ta lang tid å laste ned og hakke litt.

 

Det jeg kan anbefale om du har en Sony Ericsson telefon er å investere (om du ikke allerede har det) i Sony Ericsson Pc Suite. Da kan du koble opp telefonen, med kabel, til pc og gå på nett via telefonen. Og har du G3-dekning så får du ei ganske så grei linje.

Med Telenor koster det maks 10,- om dagen å være på nett (det vil si: Er du på nett hver dag så koster det deg 1,- mer enn å ha mobilt bredbånd). Hva andre operatører tar det vet jeg ikke, men det kan du sjekke ut.

 

Og bestiller du mobilt bredbånd og ikke er fornøyd så har du 14 dagers angrerett omn du har bestilt via nett. Så du kan bestille, teste ut og rerurnere om det ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvor bra signal det er der du er.

Her funker det fint, men jeg har vært andre steder som det går utrolig treigt pga dårlig signal.

Det er nok forskjell på leverandørene ja, jeg har Telenor.

Det er helt greit å bruke som eneste forbindelse, om du bruker internett kun til surfing på nettet, nettbank, facebook, msn osv...

Men om du skal laste ned ting, bruke det til youtube, spotify osv så er det ikke å anbefale. Det går for treigt, og det bruker veldig mye MB. Jeg har den største "pakka" fra Telenor, Natt&dag heter den, 299 i mnd, og man kan bruke det hele døgnet.

MEN det er en grense på 5MB, om du bruker mer enn det pr mnd så setter de ned hastigheten. 5MB er nok til normalt bruk ved surfing, men om du skal se på film eller laste ned ting så bruker du det opp veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men må gå for et vanlig mobilt bredbånd, det er til svigermor, der skal ha PC for første gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bliver hastigheten veeeldig dårlig?

 

Tror aldrig svigermor kommer til og se noget på youtube :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mobilt bredbånd og er ikke fornøyd!

 

Nå er jeg på nettet hver kveld, og er pålogget fra ca 19:30 til 01.

Når halve mnd har gått så reduserer hastigheten betraktelig, for da har jeg kommet over så så mange mbit (eller hva det nå heter)

Hastigheten er lav fra før og det tar lang tid å se en musikkvideo eller spille enkle spill som farmville..

 

Kan hende hastigheten er høyere andre steder. For en som er mindre på nettet og kun skal sjekke e-mail og google litt så kanskje.

 

Jeg har netcom forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de setter ned hastigheten så setter de den ned til 100kbs, så det er vel omtrent ubrukelig tror jeg.. Aldri brukt så mye at hastigheten er blitt nedsatt..

Jeg har brukt mitt mobile bredbånd ca 3-4 timer pr dag i ca 15 dager, på sider som DIB, facebook, forskjellige forum, nettaviser, mail, nettbank osv, og det meste jeg har vært oppe i pr mnd er ca 4GB. Så om det ikke skal brukes til nedlastning eller film så greier det seg til normalt bruk vil jeg tro.

Jeg brukte mobilt bredbånd som eneste internettforbindelse når jeg var student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kommer an på dekningen. Jeg bruker mobilt bredbånd til hverdags, nå som jeg er hjemmefra i 2 mnd. Det funker veldig bra. Jeg kan laste ned musikk og se videoklipp på youtube uten problem. Det tar selvsagt litt lenger tid å f.eks laste ned musikk eller laste opp et bilde, men det er helt overkommelig ;)

 

Vi har prøvd ICE også, men jeg vil påstå å si at telenor er bedre etter min erfaring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også nevne at vi brukte samme mobile bredbånd da vi bodde 3 mnd utenfor allfar vei. Der var jeg ikke særlig fornøyd med bredbåndet. Jeg kunne laste ned musikk, men å se klipp på youtube ble bare hakkete.

Nettet var generelt tregt. Så jeg har opplevd begge deler, men som sagt når den vanlige mobildekningen er bra, så er også bredbåndet bra.

Vi har et abonnement som gir fri tilgang døgnet rundt for mellom 300 og 400 kr i mnd (husker ikke helt). Det er dyrt, men da har man ihvertfall bredbånd om ikke annet er mulig, og man kan surfe hvorhen som helst så lenge det er dekning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...