Gå til innhold

Er det slemt å søke bidrag gjennom nav uten å informere bf?


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Vi har privat avtale, men jeg synes det er alt for lite + at det kommer aldri på tiden.

Jeg har blitt rådet lenge til å søke bidrag, og nå må jeg pga jeg har mistet kontantstøtten også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er tåpelig at du skal søke om mer barnebidrag fordi du har mistet kontantstøtten:( Kan du ikke bare få deg en jobb og begynne og tjene dine egne penger?

 

Dessuten er du på talefot med barnefar så tar du det opp med han og sier du tenker søke om mer bidrag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi meg en jobb du! Har akkurat begynt å søke på jobber for barna har akkurat begynt i bhg.

 

Så fordi jeg ikke lenger klarer meg nesten uten bidrag så skal bf slippe å betale for barna våre?

 

Jeg heter ikke monica, men ikke så langt i fra. synes heller du burde sendt en pm om du vet hvem jeg er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke nevne bidrag her inne uten å få jobbpolitiet på nakken serru, for alle som ikke har jobb er jo bare skikkelig late og gidder ikke tjene penger selv!!

 

men over til saken. Snakk med bf først, hør hva han har å si om saken og er du fortsatt ikke fornøyd så er jo NAV rette instans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde samme problem som deg. Søkte tilslutt bidrag gjennom NAV og fikk 3 ganger mer enn det barnefar mente var riktig å betale for barna, når han i det hele tatt gadd å betale bidrag. Jeg meldte ikke fra til bf, det er NAV sin jobb:=), Så søk i vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledet meg litt til å gå inn på denne tråden, for sitter med veldig lik situasjon selv, og håpet det var fornuftige svar å finne..det gikk over gitt....

Jeg syns ikke det er galt av deg, men som en annen her sier, om dere er på talefot kan det jo være greit å gi han en advarsel? Om dere ikke er på talefot, som meg og bf, blir dette vanskeligere, og da må nav blandes inn uten hans "samtykke". selv har jeg blitt rådet av såå mange til å sjekke om jeg kan få mer i bidrag, siden jeg får mindre enn nav betaler når de må hjelpe fedre med dårlig råd. så, spurte på nav i dag da, og fortalte at vi har privat,uskrevet avtale fordi han nekter noe annet, og hvor mye jeg fikk, og da sa damen der at hun skulle ordne time med en saksbehandler som kunne hjelpe meg å beregne nytt bidrag, og få istand en avtale jeg også kan være trygg på. Og selvfølgelig skal du få bidrag! Han skal også dekke sin del av utgiftene som kommer som følge av at han har vært med og få barn :)

 

Dere som mener hun skal få seg jobb: Get a grip, and get a life of your own! er mange alenemødre der ute som jobber 100%, og likevel sliter økonomisk fordi fedre ikke stiller opp og betaler sin del av utgifter til både mat,klær,sko,medisiner ved sykdom, fritidsaktiviteter som alle barn burde få lov å være med på, og annet..Er liksom meningen deres at man skal straffes fordi man har valgt å gå videre i livet uten bf? Eller er dere rett og slett misunnelige på de som har turt å ta det skrittet, fordi dere selv sitter i shitty forhold, men ikke tør bryte ut, og derfor må dere angripe de som turte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på tirsdag, men har jo enda sjans å si det før han får brevet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slemt og slemt..

Det kan nok uansett være greit å snakke med barnefar om det sånn litt i forkant, så han ikke blir helt overrasket. Selv om han skulle være en sløving er det jo greit å ha et noenlunde ok forhold til ham for barnas skyld, sånn at det ikke blir mer problemer enn nødvendig.

 

Jeg ville sagt det til ham, og søkt uansett hva han sa, hvis det er sånn at han ikke betaler det han skal når han skal.

 

De pengene er jo ikke til deg uansett, men til barna, så de bør han jo betale uansett om du jobber eller ikke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått mange nok sjanser på det å betale før tiden. Det jeg får nå er også mindre enn halvparten av det jeg regner ut at jeg skal ha.

 

Men nå får han vel vite det siden jeg blir gjenkjent.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange av dere mener at det er mor sin oppgave og forsørge barna.

Så mor kan alltså bare takke seg selv og ikke være så "frekk" og be far om og stille opp økonomisk. Jeg vedder på at alle dere som mener dette er godt gift? Hadde dere vært alene og hatt en far som ikke brydde seg om og bidra økonomisk så hadde nok pipa fått en annen lyd tenker jeg.

 

Dere er to om og få barn dermed er dere begge ansvarlig for at barnet har alt det det trenger.

 

Så lenge han slurver med betalingen og heller ikke betaler så mye som han burde så syns jeg at det er helt greit at du søker nav. Hvis dere heller ikke snakker så bra i lag så kan du jo også bare sende ham en melding om at du har søkt nav. Blir han frekk så bare si at grunnen til at du gjør det er at han ALDRI betaler når han skal og at du er avhenig av faste datoe,r for at du faktisk har regninger og betale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

moota blablala, har du et problem?

Synes det nesten hver eneste dag er et nytt inlegg om deg og denne ubrukelige barnefaren din! Enten her eller på skravle.

Har du vurdert å komme deg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke det er frekt. Hadde en venninne som nettopp gjorde dette, og hun fikk dobbelt så mye som hun hadde fra før. Hvorfor skal far sitte så godt i det? Det koster å ha barn, for begge to! Og de fedrene som betaler for lite vet gjene om det, men tier i hpå om å slippe unna..

 

Nei søk i vei du, skal juble for deg om du får mer!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldri anonym, så det er enkelt å hoppe over mine sytete innlegg om bf eller andre ting.

Må jeg være anonym for å spørre om ting fordi du syns jeg ikke har kommet over bf?

 

Det har jeg. Har ny kjæreste, det vet vel alle, var jo diskusjon her om jeg hadde kjent han i 1 mnd eller nesten 2!!

 

Kanskje det er noen som kjenner han, og synes det er jeg som er bitchen. Muligens, har fått høre fra han at jeg sier så masse stygt. Jeg mener han er nærtagende og sur. Er man ikke helt oppe når man er nyforelsket?

Det er i alle fall jeg =)

Skal han slippe å betale bidrag derfor? Jeg jobbet før vi flyttet (pga at jeg begynte på skolen) fordi at han ikke hadde råd til bidrag. Nå har han flyttet hjem til moren og har vel råd til å bidra litt da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har privat avtale så kan du be om at det betales via NAV (dvs han får regning fra NAV, betaler ha ikke så blir det krevd inn).

Dette er en greit løsning uavhengig av hva slags avtale dere har.

 

Slemt og slemt...kommer litt an på hva slags forhold det er mellom dere, men om dere har privat idag burde du kanskje hinte om at du har søkt gjennom NAV. Skjønner ikke helt all kritikken du får her, er da vel en helt fair ting å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne at han bidrar mer ser du. Når jeg regner ut hva han skal betale får jeg nå 2/3 av det jeg skal ha for et barn. Jeg har 2.

Så om det ikke stemmer helt, får jeg i alle fall mer.

 

10 mnd gikk uten at jeg fikk noe som helst. Jeg jobbet heller, siden han ikke hadde råd.

Nå når jeg ikke har jobb, kan han jo være med å bidra litt da.

Men han prioriterer andre ting enn våre barn!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal han bidra, det er jo hans barn også! Og han slipper jo billig unna han, når han ikke engang har dem daglig.

 

Og som sagt, de pengene betaler han jo ikke til DEG, men til sine barn, så det skulle nå bare mangle at de får det de har krav på. :)

 

Forøvrig tror jeg at jeg også vet hvem du er, men jeg skal ikke si navnet ditt her på DIB. :) Trenger ikke gi stalkerne mer enn de allerede har, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det på pm da, nå lurer jo jeg på hvem du er!!!! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...