Gå til innhold

4-åring med tett nese


AnonymeAnine

Anbefalte innlegg

Vi har en fireåring som blir heeelt hysterisk når han blir tett i nesen. Han klarer da ikke å tenke på noe annet og spesielt ved leggetid/natt er det ekstremt. Man kan jo ikke bruke "ordentlig" spray i evigheter og saltvann hjelper bare såvidt i et sekund eller to. Er det noen som har tips? Det hjelper til en viss grad å legge hodet høyere og vi har selvsagt vinduer åpne for frisk luft osv... Han er ganske ofte tett i nesen uten at han nødvendigvis er forkjølet, er dette noe vi bør sjekke hos lege? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her!

Han hater å sove med tett nese og kan holde det gående en time eller to om natten bare pga den nesa! I tillegg kan man såvidt bare si ordene "tett nese" så verker ørene.

Vi bruker nesedråper men kan jo ikke brukes i noe lengre periode. Vi pleier lufte godt før han legger seg og lukke vinduet for blir han litt kjølig blir det enda tettere i nesa. Så er det jo å heve sengehodet da.

Det kan ikke være noe allergi da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det bare var vår gutt som reagerte så kraftig på tett nese!

Han har tatt endel allergitester men uten at noe vistes. Vi fikk også en sånn allergispray som vi gav ham hver kveld en periode men samboer og jeg er litt uenig om den hadde noe effekt, eller ikke. Jeg mener den ikke virket... det rare er jo at når han først sovner så puster han jo med nesa! Men så våkner han jo som oftest at nesen er tett igjen.. Og det hjelper jo ikke akkurat å ligge å rope at han er tett i nesa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...