Gå til innhold

Hvor mye blander dere dere inn i ekteskapsproblemer?


nr 2 på gang i mai

Anbefalte innlegg

Har et familiemedlem som sliter veldig i ekteskapet, har et veldig behov for å snakke om det, og jeg vil jo så gjerne hjelpe, men er redd for å si noe feil eller ta parti da det jo er mulig at dt ordner seg igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i andres problemer? Svært lite. Men om noen kommer til meg og gjerne vil snakke så lytter jeg. Tror stort sett det er det beste man kan gjøre, lytte når de tømmer seg, og ikke mene noe særlig om noe. Hjelpe vedkommende å sortere følelser. Du bør ikke ta parti for noen av dem mener nå jeg, med mindre det dreier seg om psykisk eller fysisk vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å la vedkommende tømme bøtta og ev. stille åpne ikkeprovoserende spørsmål som kan være med på å få vedkommende til å tenke gjennom ting. Ikke ta "parti" med mindre det er ting som vold osv inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytter gjerne :-) ofte bare det som trengs, det er jo personene selv som må løse floken. Gi råd overlater jeg til proffene evt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har tenkt og gjøre, men blir jo ofte til at man sammenligner og får spørsmål hva en selv syns/ hadde gjort... uff havner alltid i sånne kjipe situasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...