Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Min lille har ikke begynt i barnehage, har tenkt å holde ham hjemme en stund til, men tenker å sende ham når han er 1 1/2-2 år...men så leser jeg jo utrolig mange historier her om som må gå med bæsjebleier uten å bli skifta på, pottetrenging overser de med mindre barnet allerede er flink, unger blir henta uten at personalet får det med seg osv osv...så blir jeg jo veldig skeptisk da. Er slike episoder vanlige, eller er det bare sære tilfeller og unntaket fra regelen??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Hoppa glatt over en a der ja...skulle være BArnehage så klart... best å si i fra før tråden blir om det HI
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Tror ikke det er utbredt.. En av fordelene med full barnehagedekning er at en kan bytte barnehage hvis den man har ikke holder mål. Jeg skulle ønske foreldrene kunne gjøre dette, det ville nok føre til at de dårlige barnehagene skjerpet seg....
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 ikke utbdredd nei. kan hende fra til til annen at en bæsje bleie kommer litt før foreldrene kommer. og personalet ikke kjenner lukten.. eller at barnet har fårr ny bleie og bæsjet.( som oftes er det mye bedre å bæsje i ny bleie ) det med pottetrening.. barnet må være klar for det.. si i fra når det må på do.. ofte vert boti foreldre som vil pottetrene barn på 1-1.5 år.. men det beste med å være foreldre med barn i bhg.. er at hvis du ikke er fornøyd kan du klage eller bytte bhg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 vår pode på 13 måneder har brukt potta i 3 måneder og bæsjer nesten aldri i bleie, poden trives med potta og mer og mer kommer i potta fremfor bleia- men klarer ikke å si klart i fra, men når jeg spør om han må på potta svarer han ja eller nei. Så da antar jeg at om jeg setter han i barnehage så vil de sørge for at denne utviklingen stopper opp og vi er tilbake til alt i bleia igjen?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Klart de vil "sørge for" at utviklingen stopper opp! Eh, nei. Du går i dialog med personalet og møter dem med åpent sinn. Det innebærer bl.a. at du ikke forhåndsdømmer dem pga spøkelseshistorier du har hørt. Når du kaller barnehagehverdagen for å "sette han i barnehage" så signaliserer det at du ser på bhg som en oppbevaringsplass. Det som er viktig å huske på hvis "poden" begynner i bhg er: Si ifra når du henter ham, det er ikke populært med foreldre som bøyer seg over gjerdet, tar med seg ungen og går. Det har hendt. Si ifra om alle ønsker og tanker du har, personalet er ikke tankelesere. Godta at du alene med din gutt kan følge ham opp tettere enn personalet kan på en avdeling. Det vil bety at de gjerne ikke får med seg alle gangene han vil på potte. Hvis dette blir for vanskelig for deg, så har du ham hjemme til han er tørr.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 Ingen som gidder å skrive om det positive de opplever med bhg... Samme som med NAV, helt sikkert flere der ute som er fornøyd, men man får jo bare det om det negative.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå