Gå til innhold

Noen her som har vært i Alucdia (Mallorca) ?


Gjest mamma til 2 jenter:)

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til 2 prinsesser:)

Vi reiser dit neste uke å gleder oss stort:)

Aldri vært i Spania før.

Vil gjerne høre deres erfaringer og kom gjerne med tips og råd?

 

Tenkte å ta med bleier og badebleier hjemme fra, er vel dyrt i Mallorca?

Sånn ellers er prisene like høye som i Norge?

 

Vi skal sove på Sea Club hotel.

 

2 voksne og 2 små barn på 1 og 3 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var der for et par år siden når ungene mine var akkurat like gamle som dine.

Fin strand, litt typisk " sydensted". Gamle Alcudia er koselig.

Vi leide bil og dro litt rundt, veldig mange koselige steder på øya.

 

Jeg hadde med bleier, mener det kosta ca 10 euro for pampers der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der med mine småtroll i juni i år. det er kjempefint det :=) Været var litt så som så da, men temperaturen var upåklagelig, så det gjorde ingenting. Dere må så absolutt besøke spisestedet (mener det var det det het der....) de har så fantastisk god mat!

Vi hadde med bleier til begge våre, men man blir ikke ruinert av å kjøpe bleier der heller. Dersom du finner en butikk som ligger litt unna selve gågata, er ikke prisene så ille. Prisene ellers er helt ok. Ikke billig, men heller ikke dyrt. Info om utflukter får dere på bussen til hotellet. Turen tar mellom 45-60 min fra flyplassen.

God tur da :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der for to år siden, og bodde på Sea Club. Det er fint og barnevennlig hotell. Ellers så er Mallorca veldig "syden" men helt greit når man reiser med barn. Trygt og rent :) Vi reiste i midten av september og var uheldig med været... regn og overskyet den siste uka, så det gjør nok sitt til at jeg ikke har så gode minner der ifra.

Ellers så hadde jeg også tatt med bleier ;) Prisnivået er omtrent slik som her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der mange ganger fordi jeg har familie i området og min mormor og hennes mann jobbet på hvert sitt hotell i Alcudia. Det er et veldig koselig sted, supert for å ta med familien :)

 

Tips og råd...tja, det er lenge siden jeg har vært der nå, så jeg kommer ikke på noe spesielt. Men bare å glede seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt beste tips må være å leie bil. Det er absolutt ingen ting å gjøre der bortsett fra gamlebyen.

 

Vi var der i september i fjor og var skikkelig uheldige med været, masse regn, torden, lyn og hagel... Og Alcudia er ikke stedet man ønsker å være om været er dårlig. Drit kjedelig. Synes også at strandpromenaden var kjip, samt mye dårlige restauranter. Men nå bodde vi også litt i utkanten så mulig det er bedre midt i sentrum.

 

Har ingen planer om å returnere dit for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ser det er to av dere som har dårlige erfaringer med å reise i september. Håper vi er heldigere da, vi reiser 18 september!!

 

I følge nettsider jeg har vært på er det litt mer fare for regnbyger fra september og utover, men ikke så veldig lange og dagen etter er det store sjanser for strålende vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til 2 prinsesser:)

takk for svar:)

vi reiser siste dagen i august da, og det ser ut som været bli veldig bra, mellom 25-30 grader neste uke!:)

vi er ikke bekymret over at det skal bli kjedelig, når vi reiser på ferie med våre små barn så er det badebasseng og strandliv som gjelder, det blir ikke noe særlig shopping iallefall:)

Det tok vi i Tyrkia for noen mnd siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi reiser og 18.spet med lillesnuppa på 5 mnd. Gleder oss veldig til en annerledes sydentur :) Vi tar med bleier, grøt etc hjemmefra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...