Gå til innhold

interiør interesserte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi flytter inn i en gammel (veldig gammel) enebolig for et par år. Vi leier, men har ganske stor frihet til å male, dekorere etc. Spørsmålet mitt er. Noen tips til å gjøre et gammelt rustent sted koselig?

 

Huset har noe potensiale vil jeg si. Det er sjarmerende stort, ligger i en stor hage osv, stua og spisestua har tregulv og koselig stor peis, store vinduer.

 

Nå er ikke jeg veldig god på dekorering osv men ønsker virkelig å gjøre dette til et hyggelig hjem. Vi kommer nok for det meste til å kjøpe brukte møbler. Vi har absolutt ingen møbler fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guri så heldige dere er!

Jeg ville begynt med utgangspunktet, helheten. Vegger. Dersom det er mye furu, så ville jeg malt det i hvite farger. Samme med møblene. Dersom du ikke er av den hvite-typen, så kan du piffe opp med farger. Tepper under sofaen, spisebordet, for å få lunhet.

Puter i sofaen, lange gardiner ned til gulvet. Sterinlys, friske blomster.

Vanskelig å si, når jeg ikke ser det.

 

Jeg kjøpte selv et hus fra 50-tallet. Pusset opp 2soverom, stue, gang og bad. Gikk for mørk parkett på gulvene, hvite vegger. Var ikke så veldig dyrt, tok et og et rom om gangen.

Nå har jeg kjøpt leilighet, som er helt ny, men har stadig prosjekter på gang, her og:) Har ikke ro i rompa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innslag. Har ikke lyst å legge mye penger inn i huset ettersom vi bare leier, og huseieren ønsker ikke å bruke mer penger på oppussing. Har et ekstremt grelt vegg til vegg teppe i 2 etasje, huff og huff, men som sagt, stua og spisestua er hyggelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...