Gå til innhold

Noen spm on sykepleie som jeg håper så mange osm mulig kan svare på!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skrev du om i bachelor-oppgaven din?

 

Er høgskolen i Oslo bra ift sykepleie?

 

Blir deltidsutdannede sykepleiere "annerledes" enn heltids?

 

Også lurer jeg på om noen har navn på bøker eller steder jeg kan finne informasjon om sykepleie til mennesker med en annen etnisk bakgrunn?

 

Håper så mange osm mulig svarer:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skrev om sykepleie til slagpasienter, med fokus på afasi og apraksi.

 

jeg gikk heltid og har jobbet med deltidssykepleier og har aldri merket noen forskjell der.

 

vi hadde bøker i en serie, husker ikke forfatter i farten, men det var sykepleie 1, 2 og 3. I en av de bøkene var det skrevet litt om sykepleie til de forskjellige etniske gruppene. Vi hadde også en del undervisning som gikk på sykepleie til den samiske befolkningen, men gikk sykepleie i nord norge. Gjør et søk i feks bibsys finner du nok noe.

 

har hørt at høgskolen i oslo har veldig store kull, noen syns sikkert det er bra, andre trives i mindre grupper.

 

beklager, men shiftknappen min virker ikke, derfor ingen store bokstaver i begynnelsen av setningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv om hvordan man kan øke mestringen til pasienter med afasi.

 

Har ikke hørt positive ting om høgskolen i Oslo, det er alt for enkelt å bestå fagene der uten å ha kunnskap i bunn som følge av utstrakt bruk av multiple-choice eksamener. I tillegg er nivået på studentene lavt, en må jo knapt bestå videregående for å komme inn osv. Når det er sagt er det mulig å gjøre det bra sammen med svake studenter, det krever bare større motivasjon.

 

Aner ikke om deltidsutdannede er annerledes, har aldri jobbet med en.

 

I antropologibøkene finner en mye som er relevant for sykepleie til mennesker med minoritetsbakgrunn, søk på f eks haugen bok, de har godt utvalg på faglitteratur. Er i tillegg en super bokhandel med gode rabatter og rask ekspedisjon av ordre, får boken i posten i løpet av 1-2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...