Gå til innhold

Føler meg bare helt jævlig..............


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler meg som en elefant allerede og er bare gravid i 9.uke:(

Bmi på 26, altså for stor i utg.punket. Føler meg så usexy , lite sjarmerende, lite attraktiv og ja jeg vet ikke hva.....

Hvordan skal dette gå ? kommer til å gli inn i en kjempedepresjon før dette svangerskapet er over. Er bare så trøtt, orker ikke å trene, jobber 100%, så hjem på sofan.

 

Burde heller bekymre meg over om alt er bra med fosteret, ja jeg gjør jo det også, men mest av alt bekymrer jeg meg om hvor feit og stygg jeg skal bli :((( Andre som har det sånn ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er heldig du som er gravid! Det skal du tenke! JEg skulle gjerne blitt gravid igjen, men mannen nekter! Jeg skulle gitt hva som helst for å vært i dine sko! Du må endre fokus! Kroppen din lager et helt lite menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet !!! men her er det mottsatt, mannen som vil og jeg er vel mer eller minre overtalt :/ huff føler meg stygg for at jeg tenker sånn....

 

Veldig negativ nå :(

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er du! Men håper for din del, og mannen din sin del at du klarer å endre fokus! Lykke til:) Hilsen hun over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, en BMI på 26 er jo ikke så gale!

Er helt normalt med lite energi i første trimester, det blir bedre etter 12 uker. Så lenge du spiser normalt sunt og ikke ligger på sofaen og trør i deg sjokkis, så har du vel ingenting å bekymre deg for!

 

Jeg sov meg gjennom hele første trimester, pluss noen uker til:)

Har hatt helt normal vektoppgang.

 

Det verste du kan gjøre er å stresse med det så tidlig! Spis sunt og gå litt tur når energien kommer tilbake.

Hvis du er skikkelig redd for vektoppgangen, melder du deg på et Grete Roedekurs for gravide og ammende, eller melder deg inn i nettforumet til GR. Masse fine tips der, og andre i samme situasjon som du kan alliere deg med.

 

Skyv bort negative tanker, de blir ikke å hjelpe deg noe, og fokuser på de positive tingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen av de samme følelsene tidlig i sv.skapet selv jeg, men er over det nå :) Følte meg bare feit, ekkel og lat pga lite energi. At jeg planla å begynne på en større slankekur fordi jeg var misfornøyd med overvekt idet jeg fant ut at jeg var gravid, gjorde ikke saken bedre for min del...Men, etter å ha vært oppblåst, følt meg feit og lat i hele første trimester, har jeg fått litt energi tilbake i andre, og har faktisk nå gått ned en kg siden siste kontroll i stedet for opp, uten å ha jobbet for å gå ned. Sover fortsatt en time eller to på ettermiddagen, er sykemeldt og ikke mer enn normalt i aktivitet ellers, og vet babyen får det den trenger pga den ekstra ballasten jeg hadde fra før, og nyter derfor å kjenne at buksene blir litt større i bena mens magen vokser som den skal nå :) Vet det er vanskelig, men prøv å se lyst på det, spis fornuftig, gå en halvtimes tur om dagen eller mer om du orker(det gjør dessverre ikke jeg), så skal du se at det går seg til litt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ei stor dame i utgangspunktet men hadde BMI på 32 da jeg ble gravid! Skjønner følelsen din men tror nok det er hormonene som tuller litt med deg :-) Det blir nok bedre i 2 trimester skal du se :-) Jeg er i storform nå! 4 uker til termin, har en stor baby i magen men formen og kroppen er god! 1 trimesteret mitt var grusomt også...

Prøv å plei deg selv litt! Få kjæresten til å massere deg, få fotbehandling, farg håret eller ta deg et langt skumbad! :-) Det vil definitivt hjelpe på formen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...