Gå til innhold

Har noen av dere hatt manko på B12- hvordan merket dere det på kroppen??


Mamma+2

Anbefalte innlegg

Jeg har en kronisk sykdom fra før, som gir meg endel symptomer...derfor er jeg usikker på om det er sykdommen som gjør meg så dårlig nå-. eller om det er at jeg har en B12 mangel....?? Legen ga meg en beskjed i dag at jeg har en manko..skal tilbake til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke noe bra svar.. Men jeg har også en kronisk sykdom, med endel av de samme symptomene som B12 mangel (sliten, slapp, lite energi) Fikk B12 sprøyter i 6 mnd, men jeg merket ingen forskjell selv på før, under og etter behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke noe forskjell og jeg har kronisk B-12 mangel. Men nå har jeg ME i tillegg så det har kanskje noe å si.

 

Legen sier i hvert fall at de som har B-12-mangel som regel er veldig slitne ol. Hun sier også at hennes eldre pasienter omtrent løper opp trappen til legekontoret etter noen runder med B-12.injeksjoner : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lavt nivå har du da?

Jeg har hatt veldig lave nivåer 2-3 ganger og da blir jeg borte i hodet. Altså dette går jo over litt tid. Mister hukommelsen, blir søvnig, henger ikke med, kort lunte, depresjon og veldig utilpass. Tar ca 3 uker med injeksjoner eller sterke tabletter før jeg føler meg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig sliten, utmattet er vel rette ordet, nesten deprimert hvis det går for lenge. Jeg merker enorm bedring i løpet av 1 uke etter inj. Har ME i tillegg, men klarer fint å kjenne forskjell når jeg mangler b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten, trøtt, deppa og tung i kroppen. Så får jeg B12'en min og alt fikser seg. Jeg forsøkte først tabletter, men har dårlig opptak fra tarm så nå tar jeg sprøyte ca hver 3. mnd og har nå ikke mangel så lenge jeg husker påfyll. Til å begynne med fikk jeg sprøyte 2 ganger pr uke fordi nivåene var så lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Jeg vet ikke hvor lavt jeg lå- får høre dette i morgen.

 

Jeg har ME, så er jo trøtt og sliten og mye vondt fra før av..men blitt vesentlig verre den siste tiden...

Håper det kan ta bort noe av det som har gjort meg verre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...