Gå til innhold

til dere som har barn som har byttet barnehage


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Måtte dere betale i to barnehager for en periode?

 

Jeg har søkt om å bytte barnehage, og det stod med store bokstaver på byttesøknaden at jeg måtte være oppmerksom på oppsigelsestid i nåværende barnehage.

 

eller kanskje man får beskjed i så god tid at man slipper å betale dobbelt? Føler liksom det er bortkastede penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde 3 mnd oppsigelse fra den gamle barnehagen. Fikk vite at vi fokk plass i ny bhg i mars. Sa opp fra og med 1. mai så gikk hun ut de 3 mnd og tok ut 2 ukers ferie før hun fikk begynne i midten på august i ny barnehage. Hvis du ikke overholder oppsigelsesfristen kan du risikere å betale dobbelt hvis ikke begge barnehagene er kommunale. Hvis begge er kommunale i samme kommune vil det ikke være en oppsigelse, men en overføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi fikk vite i juni om at han hadde fått ny bhg-plass. Sa opp den gamle i midten av juni og han startet i ny bhg i begynnelsen av august,

Nå har ikke kommunale bhg noen som helst problemer med å fylle opp plassene sine så jeg vil tro at den plassen vi sa opp ble fylt opp på sekundet : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søkte om overflytting for to barn. Fikk plass til ene og fikk vite om den 30.juli og skulle begyne 15.august.

 

Vi kunne ikke betale både oppsigelsestid og ny plass i mange mnd + ha ungene i to forskjellige bhg så matte si fra oss plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi her.

 

takk for svar.

 

hvis jeg forstod dette riktig, så kan jeg altså satse på at en annen får den plassen som jeg sier opp, og da slipper jeg å betale for den gamle plassen i oppsigelsestiden? for det er snakk om to barnehager i samme kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...