Gå til innhold

Har vært på ultralyd. Hjerteslag bare på 115. Spurt e ikke da, men holder på å få panikk nå!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eldstemann hadde ca 170 hele tiden, minsta ca 130. Begge er friske og raske småbarn som springer rundt. Lege/jordmor hadde sikkert reagert og bedt deg komme til ekstra kontroller hvis det hadde vært bekymringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var klart og tydelig på ul at det er en gutt ja. Og klokka var 8 om morran, og jeg var nyvåkna. Kan vel tro han sov, kanskje. hun vekkte han da, men 115 sa hun med en gang. Hun sa ingenting om det, så tenkte det sikkert var fint, men så leser jeg her og finner at ingen andre har hatt så lavt som 115. Skummelt, synes jeg. Men du har vel rett i at hun ville sakt det om noe var galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig normalt. Hjerterytmen om man f.eks sitter med CTG-registrering kan fint variere fra 90-180 uten at det er det minste unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjerteslag på 116 her her også, har ikke tenk over at det er utenfor normalen ?

UL uke 7, så det var jo tidlig da, pleier det å øke tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i uke 7 skal det da være myyyye høyere; gj.snittet er 178 da... Så går det litt ned og stabiliserer seg på 120-150 +/- i 2.trimester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi to her inne på samme dag som har hatt det så lavt, så tar jeg det som et godt statistisk tegn jeg. Da er det sikkert vanligere og mer normalt enn jeg trodde. Jeg var på ordinær UL jeg. Mener å huske at det var 140 på tidligere kontroll i uke 15-16 eller noe. Tenkte ikke så mye over det da, men nå trodde jeg 115 kanskje var for lite. men da ville de nok sakt noe på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble jo jeg kjemperedd.

 

Snitt på 178 slag i uke 7 ?? rart ikke legen kommenterte det da ?

 

Hilsen ano over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det vært noe unormalt lavt så hadde legen kommentert det og sjekket det videre opp. Det er derfor man er på UL og andre kontroller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du. Det her KAN jeg :) 115 er ikke spesielt lavt selv om man sier at snittet er rundt 120-160. Kjenner en spesialist på fostermedisin og han har fortalt at noen ganger kan pulsen til baby komme ned i 90 og 80 i kortere perioder uten at det finnes noe som helst galt.

 

De fleste får da hetta når det er så lavt men det er ingenting å bry seg om. Så slapp av. -nyt gutten din i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var på UL i uke 7 så hadde spiren hjerteslag på 140... Nå i uke 16 lå den på mellom 150/160. Jordmora sa at det var vanlig med alt fra 110 til 170 til meg.. Var visst veeeeldig variabelt så ta det helt med ro :) Hadde dem synes det hadde vært lavt hadde du ikke kommet ut av sykehuset. MEn om du fremdeles er usikker så ta en telefon imorgen :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...