Gå til innhold

Noen andre som ikke legger på seg?


Annelina

Anbefalte innlegg

Tok av meg 2 kg. i beg. av svangerskapet, la på meg igjen 1kg. og tok av meg igjen 1kg.

 

Er i uke 15 nå, og har liten og ingen matlyst, spiser masse frukt og bær, og en del skiver med pålegg i løp av dagen, men orker ikke tanken på middag,

lager middag til mannen, men når d er tid for å spise byr det meg bare helt imot..

 

Er 172cm, og veide 81kg. før svangerskapet, så har jo litt å gå på, men bør jeg begynne å bekymre meg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra første legekontroll i slutten av juni til jordmortime nå i august hadde jeg tatt av meg en kilo (har ikke vekt hjemme). Jeg har ikke vært dårlig i det hele tatt egentlig. Har du lagt om kostholdet og kostholdsvanene da?

 

Jeg var sjokoman og kunne spise en stor plate sjokolade hver kveld i uka! Siden juni har jeg ikke orket tanken på sjokolade og ellers bare spist sunne ting. I tillegg har kanskje forbrenningen økt litt siden jeg ikke klarer store porsjoner mat, men spiser lite og ofte nå. Kanskje noe slikt med deg og? Uansett tar jo babyen det den trenger, bare pass på å spis sunt og variert så er alt i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

jo, jeg har nok lagt om kostholdet, spiste forholdsvis sunt før også, men er enda sunnere nå, tåler heller ikke sjokolade, Æsj! :-)

Skal til kontroll på mandag, så får høre hva legen sier da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !! har det akkurat som deg! Vi stiller i samme vektklasse, og min lege sa det var helt normalt. Er nå gått opp igjen så ligger ca en kilo under hva jeg lå på før jeg ble gravid. Er nok ingenting å engste deg for..! Uansett lykke til hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Er i uke 17 nå. Begynte svangerskapet med å gå ned 2 kg fra 68 til 66. Er så vidt begynt å snuse på 67 kg igjen. Har hatt god apetitt hele veien, og trent omtrent som vanlig (ganske sjelden ;-). Trur det kan komme av at jeg spiser mindre, oftere og sunnere. Tar heller en smoothie enn godteri eller chips på kvelden f eks. har byttet ut brødmat-lunsj til sallat og så spiser jeg brødskiver som mellommåltid innimellom.

Jordmor reagerte ikke noe på vekta mi på kontroll sist uke, og har blitt fortalt at kroppen prioriterer næring til babyen, så man skal ikke være så redd for det så lenge man er normalvektig.

 

- og så stoler jeg på at lyst eller ulyst innfor mat betyr at kroppen forteller meg noe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Gikk ned fra 68 til 66 kilo i løpet av første trimester og har ikke gått opp noe ennå. Spiser godt og faktisk mer enn det jeg brukte å gjøre, men bekymrer meg ikke. Tar ekstra multivitaminer for å være sikker. Kiloene kommer nok etterhvert. :)

 

Har dessuten flere bekjente som har gått ned totalt under hele svangerskapet. Litt avhengig hvor mye kroppen har å gå på fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lagt på meg noe frem til 2tri,

er 15 uker nå og har ikke veid meg enda etter uke 12 men passer klærne fint enda så regner med jeg ikke har lagt på meg noe,heller tatt av litt..

å godt er det,er 169cm å veier 82kg...

bekymrer meg ikke så veldig over vektøkningen som mangler,

etter den infoen på 2tri så står det jo ca 12 kg for normalvektige og det skal komme i 2tri så det kommer når det kommer :)

satser på å ikke legge på meg mer enn jeg må,sliter med matlysten,

vil ikke ha noe mat,ingenting frister,

så det går i knekkebrød me brunost og brødskive med servelat:D

middag er et stooort ork så det blir ikke..

mannen får når han er hjemme men nå når han ikke er hjemme så er det godt så slipper jeg å lage noe jeg absolutt ikke har lyst på..

har potetgull å ostepop liggende men det frister så absolutt ikke..

skulle ønske man ikke trengte å spise hver dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, gikk opp litt i starten av sommeren pga litt ekstra godis og god mat, men så har det gått litt ned igjen eller stått stille. Har veldig liten matlyst, går mest i frukt og brødskiver eller knekkebrød. Er i klassen litt overvektig så bekymrer meg ikke så mye.. Får jo i meg mat og skal kanskje være glad jeg ikke får i meg mer enn kroppen trenger. Legger vel på meg tidsnok tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror ikke det er noen grunn for bekymring for noen av oss.

Jeg gikk også ned 6 kg de første ukene og det var mye siden jeg bare var 59 i utgangspunktet.164 høy. Hadde ekstrem graviditetskvalme, spydde hele døgnet og var innlagt på sykehus flere ganger. I følge legene var det ikke noen fare for babyen, den tok det den trengte uansett. Det var jeg som ble uttæret. Nå i uke 21 er jeg 59 kg og det er vist også helt greit i følge legene. Babygutten er frisk og spreller i magen. Har fatt en god gravidmage, med litt spinkle armer og ben;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 5 kg i begynnelsen pga mye kvelme og oppkast og null matlyst. Nå har jeg vippet på -2, -1, 0, +1 i forskjell. Akkurat nå ligger jeg 0,5 kg under vekten jeg hadde før jeg ble gravid.

 

Er 18 uker idag med tvillinger. Er 176 cm høy og veidi 85 kg før jeg ble gravid så har også litt å gå på.

 

Snakket litt med jm i den perioden jeg var mest kvalm. Var litt bekymret fordi jeg kastet så mye opp og all maten som kom inn kom ut igjen. Men hun sa at dersom man holder på maten 20 min, så tar kroppen uansett til seg alt av nærinstoffer osv selvom du skulle ende opp med å kaste opp. Å barnet forsyner seg før deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...