Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 For over tre uker siden leverte jeg inn søknad om sosialstøtte i påvente av at os-søknaden min skal bli behandlet. Da sa saksbehandleren min at hun skulle behandle livsoppholdet mitt som KRISEHJELP (Max 2-3 dager skal det ta), og husleie skulle ta under 4 uker. Til vanlig skal livsopphold ta MAX 3 uker. Nå er det gått over 3 og ei halv uke, og søknaden er nettopp blitt sett på! I forrige uke lovet hun meg å bli ferdig i denne uka, men idag ringte jeg henne, IGJEN, og hun kunne ikke love noe. Bare at den mest sannsynlig ble ferdig i løpet av neste uke. Nå har jeg lånt penger her og der, og jeg har ikke flere å låne av.. Synd at NAV-ansatte kan bryte NAV's egne regler og tidsfrister som de vil, uten at det får noen konsekvenser! Det eneste saksbehandleren min kunne si til meg for å unnskylde seg, var at det var mange andre søknader også + at hun hadde mange møter. Men skal det gå utover brukerne`? Frustrert.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Tja. Burde hun jobbet gratis på kvelden for å få det unna? Det er på ingen måte bra at saksbehandlingen på NAV strekker ut over det akseptable. Hun kan allikevel ha gjort jobben sin ut i fra de forutsetningen hun har. Systemet har mange feil som de ansatte ikke rår med. Selvfølgelig skal ikke det gå ut over brukerne, men det gjør det. Apropos: Finnes MANGE dårlige ansatte over alt, NAV utmerker seg ikke spesielt der.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Om den stakkars NAV-ansatte blir pålagt å gå på masse møter og behandler flere saker enn hun rekker, så er det vel ikke hennes feil, vel? Da er det sjefen hennes eller den over der igjen, evt myndighetene du må kalle "ræva!" Håper forresten ikke du kalte henne noe slikt så hun hørte de. I så fall kan du regne med det kan være en medvirkende årsak til at det tar så lang tid...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Jeg jobber selv som sb. i nav, og forstår hi`s frustrasjon svært godt. Jeg er faktisk sjokkert. Saksbehandleren får prioritere da, det er faktisk ikke lovlig at det skal ta så lang tid. Oppfordrer Hi til å klage på vedtaket. Vi ferdigstiller Nødhjelpsvedtak på dagen, en skjelden gang dagen etter. Hi`s rettigheter er ikke blitt ivaretatt, og jeg hadde blitt forbannet selv. Helt uholdbart, det finnes ingen unnskyldning, skulle ikke sb ha greid å prioritert dette på 4 uker pga møter?? Kyss meg i ræva. Sosionom i dritt- nav.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Så heldig du er som jobber på et NAV kontor som fungerer da? Som har nok saksbehandlere til å få unna saker på dagen. Jeg jobber også i NAV og sånn er det desverre ikke hos oss. Vi har saksinngang mye større enn vi klarer å få ut, og med et høyt sykefravær i tillegg så klarer ikke vi å ivareta alle som burde fått hjelp på dagen. Jeg var sykemeldt i 14 dager, og da jeg kom tilbake var det ingen som hadde sett på posten min engang og jeg hadde 150 uleste mail. Så da er vel jeg en av de ansatte i NAV som er helt ræva da. Jeg burde nok heller holdt meg frisk
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Hadde Nav ansatte, Nav og staten (litt etter hvem som har skylden) fått like mye straff for feil de gjorde, som brukerene ofte får når de gjør en feil, da hadde nok blitt andre boller.. Nei jeg stoler ikke på nav engang, de har skaffet meg så mye bøll.. Motiverende er de ihvertfall ikke..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 Det er helt klart ikke riktig det som har skjedd her. Som noen sier finnes det dårlige ansatte i alle bedrifter, men jeg sverger på at mange av NAVs saksbehandlere oppfører seg som om de får bonus for å behandle folk dårlig, eller dele ut avslag.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Vi har godt arb miljø og lavt sykefravær, samtidig ligger vi under med stillinger. Jobber i en kommune hvor detmange med behov for bistand i fht innbyggertall. Det er det store sykefraværet rundt omkring som skaper vansker. Jeg kjenner situasjonen i nav generelt, og jeg vet at mange ansatte sliter. Som regel er det ikke de ansattes feil, men hele systemet er ute av kontroll. Uansett: Denne saken her kan ikke unnskyldes. At man skal fatte nødhjelpsvedtak i løpet dagen er jo ikke noe krav, men ærlig talt, man skal som ansatt i allefall ikke gå i forsvar når man ikke har greid å behandle nødhjelp på 4 uker, man har tom greid å overskride fristen på vanlig livsoppholdsvedtak! Man skal bøye hodet pent og beklage på det sterkeste. Vi har et lovverk å forvalte, de som ber om nødhjelp er helt uten penger, og skal prioriteres! Da får man heller flytte på et møte da. Dessuten er et nødhjelpsvedtak skrevet på 15 minutter. Å ikke greie å kløne ut dette innen fristen på 3 dager hviler kun på elendig prioritering.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Men dere må jo klage!! Alt for få bruker klageretten sin.19:11
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Har faktisk en gang måttet vente en mnd før min saksbehandler hadde tid til å ta et møte med meg. Endelig kom dagen, og jeg kjempet meg til NAV, med store smerter. Hver dag er en kamp og jeg forlater kun huset for viktige møter der eller hos lege. Da jeg hadde byttet på å stå og å sitte, i store smerter på venterommet i over en time, fikk jeg endelig snakket med hun som satt i resepsjonen. Sa at om ikke saksbehandler X kom snart, måtte jeg dra, fordi jeg hadde så utrolig vondt og klarte ikke vente mer. Jeg hadde behov for å ligge. Da fikk jeg beskje dom at saksbehandler X var sykemeldt, på grunn av stress, og at det var mulig hun ikke ble å komme tilbake. Dette beklaget de så mye at jeg ikke hadde fått beskjed om, men at jeg måtte jo ta hensyn til at folk blir syke. Har utrolig mange andre dårlige opplevelser med NAV, og vil vel tørre å påstå at det er hele systemet som er "helt ræva" og ikke bare de enkelte saksbehandlere. Selv om mange saksbehandlere er ufattelig kalde og virker fientlige.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #11 Skrevet 26. august 2010 Som noen over skriver; KLAG!!! Hvis ikke vil det ikke fanges opp!!!! Er ikke sikkert det er den ansatte det er noe i veien med, men selve kontoret/driften. Ellers vil jeg legge til at det finnes ganske mange flere "ræva" folk; lærere, leger, ansatte i andre offentlige instanser, tyggegummityggende butikk-berter, taxisjåfører.... Er vel strengt tatt INGEN steder du ikke finner disse såkalte ræva folka... Forskjellen er at nav er stort, og nav får mye mer omtale...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #12 Skrevet 26. august 2010 NAV suger noe helt jævlig. De behandler folk som dritt der, og enkelte burde fått ett spark i ræven
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Bortsett fra leger, vil jeg tørre å påstå at ingen andre "ræva folk" har livet ditt i hendene på samme måte som de navansatte, og ingen andre kan gjøre like mye skade. Gi meg en elendig butikkansatt eller frekk taxisjåfør any day!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå