Gå til innhold

Afipran, hvorfor ikke skadelig i 1. og 2. trimester, men er skadelig i 3.trimester?


Ceciliany

Anbefalte innlegg

Skrev dette innlegget på tråden på "svangerskapskvalme" også, men regner med at det er mange av dere i mars-klubben som er, har vært i samme situasjon og lurer på dette sev: Jeg er nemelig en av de heldige(!) som har ekstrem svangerskapskvalme. Er nå i 11. uke og kaster opp hver eneste dag. Jeg har derfor fått resept på Afipran fra legen. Afipran er kvalmestillende og kan ifølge legen tas i 1. og 2. timester, men skal ikke tas i 3.trimester, da dette har vist seg å gi forbigående nevrotiske bivirkninger på barnet. Mitt spørsmål er da hvorfor det er så "trygt" å ta Afipran i 1. og 2. trimester, når barnet faktisk vokser og utvikler seg mest???

 

Jeg har ikke turt å begynne å ta Afipran, får jo i meg litt mat på ettermiddagene som jeg stort sett har klart å beholde... Kvalmen er nesten uutholdelig, men jeg har vært igjennom dette en gang før med mitt første barn, så har bestemt meg for å holde ut så lenge som mulig uten å ta Afipran...

 

Har en venninde som tok medicamenter mot kvalmen (vet ikke hva hun tok) men hun har fått en datter med ekstrem allergi (tåler ikke mel eller melk engang!), så jeg er veldig skeptisk...

 

Noen med erfaringer, eller som vet hvorfor det er "trygt" i 1. og 2.trimester, men ikke i 3.trimester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...