Gå til innhold

Har dere begynt å tenke på vintertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen planer om å handle vintertøy enda. Høst/vårdressene passer en stund enda og her blir det nok ikke så fort så kaldt. Ull under holder kanskje lenge.

Men ser at lillebror trenger nye joggesko og da blir det nok høstsko eller i alle fall gore tex.

Er vel snart på tide å tenke tynn lue også på han som har så lite hår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke enda, men jeg har tenkt på høstklær. De trenger nye dresser begge to+ullklær og fleece. De har vokst fra alt fra ifjor. Så jeg må nok snart ut på shopping! Endel av det jeg kjøper på høsten er klær som de også bruker på vinteren.

Skrevet

Eg kjøpte dress til lille på salg i vår, og vil bli svært forundra om den ikkje passar utover hausten (str 98, ho er ca 94 høg). Eldste kan muligens bruke fjorårets dress, men viss ikkje så har han ein todelt Skogstad-sak liggande som vi kjøpte brukt av ei veninne for 50 kr :o)

Eldste har dock boots som er passe i vinter, og vi skal kjøpe til lille (eg såg i går at Coop Obs har fått dei inn igjen). Går for same plan i år som i fjor - at eg ikkje kjøper andre vintersko før eg faktisk ser at dei treng det. Forrige sesong holdt det fint med dock boots for eldste, sjølv om vi hadde ned i -15. Og det skal vel mykje til før vi får ein like kald (eller kaldare) vinter her på vestlandet nokon gong. Det hadde nok holdt med dock boots for lille og, hadde ho berre ikkje vokst ut av dei akkurat då Obs'en gjekk tom :o)

Det ser ut til at ulla passar begge to framleis (eg har klipt av nederste del av bodyane til lille sidan ho ikkje brukar bleier lengre, så ho kan bruke dei som gensere), lille må kanskje ha eit par strømpebukser, og ev. nokre tynne ullsokkar.

Dei har begge ca ein halv million strikkehuer i ulike fasongar, fargar og mønstre, og eg kjøpte vind- og vanntette huer på salg i sommar (20 kr.. Kupp!).

Med mindre dei veks ut av joggeskoene før vinteren sine kjøper eg ikkje "haustsko".

Så ja, eg har tenkt på vintertøy og funne ut at ungane har det aller meste dei treng. Meg sjølv er det sånn sett verre med, men kjenner eg økonomien rett er det bedre å prøve å slanke seg inn i vinterjakken som var passe før eg fekk barn, enn å satse på å kjøpe ny :D

Skrevet

Ja jeg har faktisk begynt å tenke på det, særlig når det er så kaldt ute som det er nå. Tenker mest på sko jeg da, for jenta mi bruker 37/38 i sko og det finnes jo ikke barnesko i den str så da får jeg se om jeg finner noen damestøvletter som hun kan bruke.

De fikk vinterstøvler inn på obs denne uken og til min store fortvilelse går de kun til 35 :( De bruker nemlig å ha de opp til 39, dame støvletter egner seg ikke akkurat til lek i snøen og aking i timesvis :S

Skrevet

her er høst og vintergarderoben komplett og mere til. Jeg handlet en god del på salg mot slutten av vinteren så vi har liggende både ulltøy, sokker, votter, ny høstdress og ny vinterdress samt massevis av luer, alt kjøpt på 50-70%. Det var dessuten opphørssalg på en skobutikk i nærheten i vinter hvor man kunne fylle en stooor bærepose med sko for 200 kr. Så vi har nå et imponerende skolager i boden med alt fra pensko og sandaler, tøfler, viking og ecco sko i størrelser fra 24-30.

Så her kan høsten og vinteren bare komme, vi er klare!

Skrevet

Ja har begynt å tenke ja. Føler det blir fort utsolgt av vinter dresser så må følge med når de kommer til butikkene og handle da. Her trenger de vintersko alle tre, og så må jeg prøve vinterdressene på dem. Tror de faktisk passer dem fra i fjor så det hadde vært herlig:)))

Skrevet

Tenk så herlig om noe av vintertøyet fra i fjor passet!!

Så at storesøster har en del ull. Kanskje lillebror kan bruke vinterjakken. Ellers må nok det meste nytt.

Skrevet

Har ikke direkte vintertøy enda, men har arva noen reimatec vinterdresser, og så har jeg jo kjøpt inn høstdresser. Ull har jeg endel av, samt noen fleecedresser som man kan ha inni høstdressene, så om det blir kaldt veldig tidlig, er det jo bare å bruke det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...