Gå til innhold

Er dette noe å ta opp med bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg en tlf fra bhg, der de spurte om sønnen min hadde blitt hentet!

Da hadde sønnen min vært hjemme i ca 10 min + de 15 min det tok for mannen min å hente han og kjøre hjem.

 

Bhg hadde ikke registrert at han hadde blitt hentet og når de ikke hadde funnet han etter å ha leitet etter han ringte de søsteren min (ved en feil) før de ringte meg .

 

Jeg syns at det gikk lang tid fra de skjønte at han var borte til de ringte meg .Og syns det var merkelig at noen kunne bare hente han uten at de registrerte det .Selv om det var pappaen.

 

Er det dårlig av bhg ?Og burde jeg ta det opp med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det synes jeg faktisk (til begge deler). Nå synes jeg kanskje at mannen din burde tenkt seg såpass om at han hadde sagt ifra at han hentet barnet, men det skal ikke ta 25 minutter fra et barn blir borte til noen begynner å lure. Kunne jo vært hvemsomhelst. Om ikke annet har de nok uansett godt av en ørliten "wake up call" når det gjelder akkurat slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig syns jeg ikke det. I vår barnehage har de en regel at den som henter alltid skal varsle noenfra riktig avdelig. Ofte er barna ute når vi henter og da er de no litt overalt. Så det er vår oppgave som foreldre og gi beskjed at vi henter.Det betyr ikke at de ikke blir passet på men at kankje noen fra annen avd ser etter dem på det tidspungtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 11:37 igjen her.

 

Jeg synes det på sin plass å si ifra til barnehagen at man opplever det som ubehagelig at et voksent menneske ubemerket kan hente et barn. Ja, pappa'en burde meldt ifra, men hva hadde dere sagt dersom dette barnet faktisk hadde blitt kidnappet og det tok 25 minutter før barnehagen registrerte at barnet ikke lenger var der. Da tenker jeg hylekoret hadde vært i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan du ta det opp. Bare husk på at det sikkert ikke tok så lang tid før de oppdaget at han var borte. Vil tro de ble litt sttressa og begynte å lete rundt etter han før de tenkte på å ringe. Du aner ikke hvor stressende det er når en ikke finner et barn og samme hvor mye kvalitetsdokumenter og "oppskrifter" vi har på hva som skal skje så kan vi og miste hodet.

 

Husk å gi tydelig beskjed til ansatt på avdeling neste gang, det er deres ansvar...

 

Man klarer ikke følge med på alle samtidig og selvfølgelig er 25 minutter aaaaaltfor lang tid om de ikke oppdaget det før i det de ringte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok vært kjempe ekkelt for de som var på jobb. Så de har nok lett en stund før de ville ringe.

 

Men for din egen del så kan du jo ta det opp på en pen måte. Slik at dere får pratet om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fra at de ikke har registrert det før det har gått så lang tid??

 

Selvfølgelig er det skremmende at barn kan bli hentet ubemerket, og det skal jo ikke skje.

 

Og hvem vet hva som har skjedd? Kanskje sa pappa hadet til en på avdelinga, denne glemte å gi beskjed videre og også å krysse ut i boka også gikk vedkommende hjem fra jobb i det de andre begynte å etterlyse barnet??

 

Nei, spør hva som skjedde så får du svar på det. Enten er det en liten menneskelig svikt i å ha glemt å gi videre beskjed eller så er det noe de må ta veldig tak i med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dette har blitt postet 2 ganger nå ,trodde ikke det første gikk igjenom og at jeg har skrevet 25 min her og 30 min i det andre .

Det var ca 25- 30 min fra han ble hentet til de ringte .Bare sånn at det ikke blir en stor sak ut av det .hehe.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På avdelingen min var det et barn som ble borte for oss i det bestemoren kom for å hente. Jeg hadde akkurat lekt med han, snudde meg for å hjelpe et annet barn med skolissa i det jeg ser bestemoren komme. Snur meg igjen og ser at barnet er vekk. Bestemoren blir helt hysterisk og løper rundt i hele barnehagen og føler nok vi ikke tar det alvorlig nok.

 

Vi visste han var i barnehagen og kunne rett og slett ikke kommet ut derifra. Han hadde sneket seg inn. Jeg har full forståelse for at dette er noe av det værste man kan oppleve.

 

Dagen etter når mor kom beklaget jeg det som hadde skjedd dagen før, vi snakket om det og hun skjønte at det ikke var så ille som hun hadde trodd. Samtidig ble vi enige om at det barnet skulle vi følge ekstra opp siden han hadde for vane å "stikke av". Så kanskje er ikke ting som du først trodde? Derfor skal du selvfølgelig ta det opp med barnehagen. Egentlig burde de bringe det på banen først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel mer at feilen ligger hos din mann. Han skal nemlig gi klar beskjed til de på avdelignen at barnet er hentet slik at det bli krysset ut.

 

At det tok 25 minuu før de ringte deg er da ikke lenge i det hele tatt. Hvis de har opptelling hvert 10. minutt (som er vanlig) så ville de kanskje bruke 5 minutt ekstra på å lete etter barnet før de etter det fant frem nummeret de skulle ringe.

 

Her virker det som bhg har fulgt riktig prosedyre innen rimelig tid, men feilen ligger hos far som faktisk var grunnen til de måtte ha leteaksjon etter barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehager har tellerutiner i hentetiden og faste protokoller å følge hvis et barn blir borte. Rutinene innebærer søk på barnehagens område (ute og inne) og varsling av alle ansatte, deretter søk i nærmiljøet. Deretter kan rutinene variere noe ettersom når på dagen dette skjer. Er det i hentetiden er det naturlig å ringe foreldrene etter at de første punktene er fulgt. Er det i ordinær åpningstid ringer man politiet etter nærområde søk, for deretter å spre flest mulig ansatte utover et større geografisk område. Deretter kontaktes foreldre.

 

Rutinene er der for å sikre at barna blir funnet raskest mulig.

 

Det høres ikke ut som om barnehagen brukte unormalt lang tid på å ringe dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes HI her er veldig navlebeskuende!

Det er mange voksne ute i barnehagen. En avd e voksne vil mest sannsynlig til enhver tid se alle barna. Hva er skummelt i at et et barn blir hentet/løper til pappa og som tydelig hører hjemme hos ham? Her var det bare at den de ansatte ved barnets avdeling ikke var akkurat der far er når barnet blir hentet!!! Far har ikke varslet riktig personell. Far bør nok være den som strammes litt opp, som setter slik støkk i de ansatte, tenker jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at mannen min sa hei til flere av de ansatte i denne bhg (det fikk jeg vite nå)og alle som jobber der vet godt hvem min sønn er og vet hvem foreldrene hans er .

 

Og jo min mann burde kanskje ha sagt bedre i fra ,men når det er en halv time igjen til stengetid, få barn og ganske mange voksene ute (og ikke er det så stor bhg og uteplassen liten )da burde det ikke være så vanskelig å følge med på hvem som kommer og går.

 

Men takk for innspill.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange barnehager har liten kontroll på alle barna samtidig. Men de teller de nok innimellom. Men det kan nok gå litt tid i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man henter et barn i bhg må man alltid melde fra. Hos oss krysser vi ut barna, så er det ingen tvil. Man kan ikke regne med at noen får med seg alt som skjer til enhver tid.

 

Det tok garantert ikke 25 minutter før de oppdaget at gutten var borte. Tipper de fløy rundt og lette både her og der. Man ringer ikke foreldrene før man MÅ.

 

Synes ikke dere har noe å klage på når det gjelder den delen, men dere kan sikkert etterlyse et bedre system for henting av barn (feks avkrysningsmetoden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...