Gå til innhold

ang soving i barnehage


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min begynner i barnehagen neste uke, og vi har fått beskjed om å ta med sovevogn til han, siden han ennå hviler på dagen. I barnehagen finnes et visst antall sprinkelsenger, men ikke nok til alle barna, så resten av barna må ha med sovevogn. Greit nok dette!

 

Men, det jeg stusser over: Burde ikke barnehagen stå for sovevogner til barna som hviler? Nå får jo de som er heldige "gratis" sprinkelseng å sove i, mens vi som begynner litt senere på året når disse er opptatt, må gå til innkjøp av en ekstra vogn til barnet.

 

Har fått tak i en billig sovevogn, men det er ikke det som er poenget. Prinsippet er mer poenget her.. Noen som er med på hva jeg tenker?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke mi sovet i barnehagen, men. Hvorfor må du ha en ekstra vogn til sovevogn? Om han vanligvis sover i vogn hjemme, kan du ikke bare ha samme vogna i barnehagen? Trenger vel ikke kjøpe en ekstra? enten går dere til/fra barnehagen med vogna, eller så tar du den i bilen/bussen/trikken/toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tenker ikke som deg. Vogn er en dyr investering så det sier seg selv at barnehagene ikke har råd til å kjøpe det til alle barn. Jeg kjøper jo bleier til barnet mitt, barnehageklær og betaler matpenger. Jeg syns jo også at barna kunne få bleier og mat i den prisen vi allerede betaler hver mnd men sånn er det jo ikke. Vi måtte jo ta med solkrem til barna våres i vår/sommer fordi barnehagen ikke kunne kjøpe det til alle barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at NOEN barn får seng i barnehagen, mens resten må ta med selv.. Bare det jeg stusser på. Det handler ikke om hvorvidt jeg fikser problemet med sovevogn, har mange alternativ der. Siden du sier at en vogn er en dyr investering, så er jo virkelig en sprinkelseng også dette (sovevognen jeg kjøpte kostet 500,-, en sprinkelseng koster som regel mye mer).

Satt på spissen, skal noen barn få "gratis" bleier, mens andre ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår barnehage har ikke sprinkelsenger,og jeg har ingen planer om å kreve at de kjøper det heller. Her sover alle barna i vogn. Om det er familiens eneste vogn, eller om de har kjøpt en billig en som bare står der, er opp til den enkelte. Ser ikke helt problemet. Er det bare meg, eller blir folk veldig fort misunnelige på de som får noe når de selv ikke får akkurat det samme, eller bedre? Hadde du klaget på det samme dersom det var du som hadde sprinkelsen, mens andre måtte bruke egen vogn? Neppe! I vår barnehage får alle barna varm mat hver eneste dag, laget fra bunnen. Det får de ikke i nabobarnehagen. I vår mangler de lekeapparater, det gjør de ikke i nabobarnehagen. Slik er livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er livet! Jeg hadde vært glad at mitt barn får sove ute i vogn mens andre må sove inne. At noen får noe gratis og andre må betale får at deres barn skal få en plass å sove syns jeg faktisk er bare en bagatell og ikke noe å henge seg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jo blitt fryktelig dyrt for barnehagen. Først måtte de kjøpt vogner til hvert barn og så måtte de kjøpt poser i tillegg. Ungene sover jo i sin egen vogn i sin egen pose.

Nei jeg ser ikke problemet med at man må ha med seg vogn. Jeg foretrekker at de sover i sin egen vogn i sin egen pose. Da slipper jeg tenke på hygieneforhold også i forhold til at ungene skulle sovet i poser som blir brukt av andre barn..

 

Kunne jo blitt en vanvittig mengde vogner og poser om det f,eks var mange barn med deltidsplass.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NN 1210 her.. I "vår" barnehage er det bare noen få unger som ikke sover ute i egen vogn. De som sover inne (på madrass) er de få som har vokst ut av vognene, men som fortsatt trenger en lur på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelse ja? Kansje, kunne jo aller helst tenke meg en sprinkelseng, siden han sover sjelden i vogn. Men det skal gå fint i vognen. Hadde vi "fått" en sprinkelseng, så ville vel jeg heller ofret de en tanke, de som må sove i sovevogn.. (at de kansje har måttet gå til anskaffelse av denne selv osv..). Tror rett og slett ikke jeg hadde kommet på å tenke i de baner...

Men det er jo ikke det det dreier seg om.. PRINSIPPET, at noen skal få, mens andre ikke... Hvorfor skal noen slippe å ta med solkrem (som en over bruker i eksempel), og noen slippe å ta med vogner. Mat dreier dette heller seg ikke om, siden vi betaler matpenger utenom. Hva om vi ikke hadde en sovevogn hjemme? Hva om vi bare hadde en gammel paraplytrille som ikke kunne legges ned?? Vet at jeg er urimelig nå, men.. Det bare irriterer meg litt...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at du må kjøpe egen vogn til soving. Vår jente sov også i vogn i bhg, men hun har sovet i den vi bruker fra før av. Vi kjøpte ingen ny vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage sover nesten alle ute. De som sover inne er de som ikke klarer å sove ute. Mine barn har ikke vært vant til å sove i vogn før de begynte på barnehagen. Allerede første dagen funket dette greit for alle.

 

Dessuten: De sprinkelsengen som barnehagen vår har er brukte og donert av foreldrene. Kanskje du skulle donert en vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så trangsynte dere som svarer her er..Dere VIL jo kverulere! Jeg skjønner poenget ditt HI, hadde vært noe annet om det var likt for alle! Hurra for barnehagen vår der alle sover i seng UTE! Hah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå heller kalt HI trangsynt...snakk om å henge seg opp i det jeg kaller bitte bitte små detaljer.

 

sånn er livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen foreldre vil at barna deres skal sove inne av forskjellige grunner derfor er det noen barnehager som har noen senger for disse barna. Resten sover i barnehagens vogner eller i egen vogn. Siden de fleste foreldre synes det er helt greit at barna sover ute så har det aldri falt meg inn at det er urettferdig på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...