Gå til innhold

Angrer på valg av navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da min sønn ble født for 8 år siden hadde vi mange tradisjonelle, stødige navn på navnelisten. Da han ble født syntest vi begge at han var verdens vakreste gutt og at ingen av navnene passet på ham. Full av hormoner kom jeg på det navnet han nå heter. Har alltid følt at det ikke var helt rett og har alltid kviet meg litt for å si det høyt, men har på en måte ikke helt innrømmet hva jeg egentlig syns om navnet før nå i de siste årene. Han er verdens roligste og snilleste gutt, pliktoppfyllende, sjenert og skolefllink. Poenget er at jeg syns at han fortjener et navn han kan være stolt av. Ikke det harry navnet vi faktisk har gitt ham. I følge statistikkene ender han opp i fengsel og det som er. Det gjørt så vondt og jeg syns ofte det kan være vanskelig bare å si navnet hans.Jeg blir faktisk litt flau. Han vet ingenting om dette og har nok selv ingen spesielle meninge om navnet sitt. Han har i tillegg to fornavn og bruker begge. Jeg bruker ofte et kallenavn på ham som ligner veldig på hans eget, og som jeg nok innerst inne skulle ønske at vi hadde gitt ham. Jeg begrunner bruken av kallenavnet hans med at han er like flink som kallenavnet og at det er kosenavne mitt på han. Er derimot forsiktig med å bruke det i offentlighet, selv om jeg skulle ønske at det var mitt kallenavn som generelt ble brukt på ham.Har forsøkt å snakke med mannen min, men han har ingen spesielle formeninger om navnet og syns bare det er forferdelig leit at jeg føler det sånn. Han er derimot ikke enig i kallenavnet mitt på sønnen vår, fordi han mener det er et helt annet navn enn navnet hans. Vet vel egtlig at det ikke er noe å gjøre, og at jeg må leve med det, men godt å få sagt det ivhertfall. Blir glad dersom noen har egne erfaringer å komme med eller tanker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kaldt ham Ronny????

Skrevet

Hvis guttungen har hatt navnet i 8 år, så synes jeg du skal la det være med det - for ham er det hele hans identitet. Så får du heller lære av feila dine og ikke velge navn i "hormon rus" igjen ;)

Skrevet

Skjønner deg litt samtidig så må du slutte å være flau! Ungen vil merke det! Og drit i hva du tror andre syntes!

Hva er navnet?;)

Skrevet

nå ble jeg fryktelig nyskjerrig på hva han heter? men så lenge han ikke bryr seg om det er det vel greit?:)

Skrevet

Hvis lille Kim André er fornøyd med navnet sitt, så må nesten du også være det.... Kan ikke begynne å skifte navn nå!

Men du kan jo virkelig gå inn for å bruke kallenavnet hele tiden, og håpe det blir hengende.

Skrevet

Haha. Huff, sorry. Kim André var det første som slo meg, etter Ronny! Ronny André, kanskje?

Men seriøst. Du må bare glemme det. Ikke la en statistikk fortelle deg hvordan livet til sønnen din kommer til å bli.

Skrevet

Ikke la Dibberne la deg tro at navnet til barnet ditt er harry!

Ingen navn er harry untatt nettopp Harry!!

Jeg har også kalt barnet mitt for noe mange her inne synes er harry osv, men navnet er valgt i kjærlighet og resten av familien og vennene våre synes også navnet er veldig fint og ikke så veldig vanlig. Blåser i hva alle andre fremmende måtte mene!

Skrevet

Vi fant et spesielt navn med en vakker betydning til vår første datter som nå er en lykkelig, veltilpassett, flink og intelligent ungdom.

Dette har hun blitt til tross for at navnet hennes senere ble et poppisnavn som jeg ser her på siden tillegges tapere og resurssvake.

La den flotte gutten din få fylle navnet med styrke og positive egenskaper!

Dine dumme følelser må ikke få ødelegge!

Du må rett og slett tenke nytt, - det er ingenting i veien med navnet, det er dine tanker rundt det det er noe i veien med, og de tankene kan du forandre!

Lykke til!

Skrevet

Tror du skal se nøye på gutten din jeg, se veldig nøye og så tenke at det er gutten som gjør navnet, ikke motsatt.

Skulle jeg gått etter hva folk her inne f.eks sier om navnene barna mine bærer er jeg i "dronning" i kategori "white trash"!!!.

Jeg har "pompøse" dobbeltnavn på jentene mine og i tillegg er jeg mamma til en Nathaniel (white trash, shoot me :-)... Barna mine er mine og jeg har gitt dem navn jeg synes er vakre.

Og på toppen av det hele er jeg gift med en Robert, men jeg elsker ham alikevel jeg :-)

Det jeg finner litt pussig er at det er kun her inne jeg noensinne har hørt noe negativt om navnene barna mine har, "ute i verden" faller det bare gode ord og utrolig mange kommenterer hvor fine navn jeg har på barna mine.

Akkurat som med gutten din, folk som kjenner ham forbinder navnet hans med den trivelige flotte gutten han er. Bruk navnet hans, og gjør det med glede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...