Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Samboeren min har et hav av inkassosaker på seg.. Kommer bare mere å mere i posten:( Han har jobbet med å betalt ned i nesten to år nå. Det er vell å bra at han har begynt å tatt tak fortiden sin. MEN jeg føler at det ikke tar noen ende! Det går så utrolig sakte! Vi har hatt dårlig økonimi siste to årene, og jeg venter bestandig på når denne gjelda er over! Kanskje om to mnd, kanskje om tre mnd(?) Men så kommer det bare flere å flere brev.. Vi tror det er ca 60 tusen det er snakk om.... Jeg klarer ikke mere!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Kan dere få hjelp av en som kan ting om dette? En fra banken f.eks.? Kanskje det blir billigere å ta opp et lån i banken og få betalt alle inkassokrav og så heller betale tilbake til banken?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Vi er samme situasjon, bare her er det snakk om flere hundre tusener....nærmere en mill. Min manns hemmelighet er meg blitt kjent nå nylig. Dette skal vi gjøre denne uken: Skal til økonomisk samtale med kommunen (gratis). Vi skal i samtale med banker og refinansiere huset. Tror dette erdet rette for oss. Og vi kontakter alle kreditorene. Vi har ingenting til inkasso - heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 nå er vel ikke 60000 det værste tilfellet av slikt. Hva er det han sendes til inkasso for da? Han har forhåpentligvis sluttet å handle på kreditt og over evne? Hadde jeg vært deg/dere ville jeg skaffet full oversikt og gått til banken og bedt om et lån for å dekke det han skylder, så har dere ett lån å forholde dere til hvor dere betaler et fast beløp i måneden. kan nok være tøft en stund til men da vet dere hva som skal betales til enhver tid. Krev at mannen din klipper opp alle kredittkort han måtte ha, han burde vel ha lært noe av dette?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 800GJELD er det samme som 80045353, det vil si at tastaturbokstavene G - J - E - L - D samsvarer med tallene 45353 på telefonen. Det er viktig å ta tak i økonomiske problemer så rakst som mulig, før de blir for store. Økonomirådstelefonen kan hjelpe deg å finne en løsning. Rådgiverne driver ikke saksbehandling, men gir deg enkle råd om hva du selv kan gjøre for å løse situasjonen. Dersom du har økonomiske problemer av mer kompleks art og trenger mer hjelp, loser rådgiverne deg til rett instans. Du kan være anonym som innringer hvis du ønsker det. Tjenesten er gratis fra fasttelefon. Bruker du mobiltelefon eller kontantkort vil rådgiverne tilby å ringe tilbake til deg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 hei, takker for svar. Han har aldri hatt noen kridittkort. Ikke har han det heller. Men det er div. strømregninger, tlf reninger, tidligere husleier osv.. Bare masse sånt. Han havnet ganske langt nede i ungdommstiden sin. Uten hjelp fra foreldre og minimal lærling lønn.. Så til slutt åpnet han ikke brevene sine engang.. Flyttet en gang i året, og meldte ikke addr. endring.. Så kravene har gått til inkasso, og nesten tredobblet seg på disse årene:s Det er nesten umulig å få lån i banken når han er høyrisiko..:s hi
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 Men hva kan de hjelpe oss med da? Vi betaler jo ned etter beste evne. Har jo faste trekk i mnd, og spytter innpå litt ekstra nåv vi har det.. Føler liksom ikke at det går noen vei.. Har snakket med banken, de var uinterisserte i å hjelpe oss..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Din mann må ta opp t forbrukslån (fra vanlig bank, ikke fra kreditorer). Fra dette lånet kan han betale alt han skylder. Et forbrukslån har mindre rente enn inkasso. For å få et forbrukslån må dere ha en bolig "i pant" eller familie som hjelper med å stille sine verdier "i pant". Han bør også ha en samtale med økonomiske rådgivere i sin bank. Har dere huslån dere kan betale mindre på i en periode? Kan dere få lavere rente? Ikke bare send inne et spørreskjema på lån. Si at dere trenger hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå