Gå til innhold

Hvordan reagerte din 1-2 åring på å begynne i barnehage/dagmamma?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 15 mnd gammle gutt har begynt hos dagmamma denne uken, å han la ikke merke til at jeg dro engang:O var nok verre for meg enn han:P du kan tro jeg sa hade mange ganger før jeg kom meg ut døren.. hehe.. han storkoser seg med de andre barne å alle de nye lekene!(: men er glad for at det er sånn å ikke motsatt da.. han er jo ikke redd for andre mennesker i det hele tatt!:S :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knirkefritt! Var heldig iom at det var få barn i barnehagen da han begynte, men som en sosial og tillitsfull unge, så gikk det uten en eneste hake. Da var han 11 mnd. Han var litt blyg et par dager da han begynte igjen etter sommeren nå, men nå sprinter han inn før jeg rekker å få sagt noe som kan ligne på hade ;-) Jeg synes det er UTROLIG betryggende! Vi har bekjente som overhode ikke har det så enkelt, og det er en virkelig påkjenning for både store og små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da :)

 

Gutten min begynte da han var elleve måneder, og det ble mye skriking. Jeg ammet han fortsatt en del da, og han var veldig knyttet til meg. Ikke det at han var redd for fremmede, for han likte veldig godt å treffe mennesker. Men han savnet meg fryktelig når jeg ble borte, det merket de i barnehagen. Dette gikk utover formen min også, fordi jeg hadde konstant dårlig samvittighet.

 

Løsningen ble at jeg sa opp jobben min (!), og valgte å være hjemme med gutten og jobbe som lærervikar innimellom (da ble barnehagedagene uansett mye kortere). Jeg er så glad og takknemlig for at vi kunne gjøre det sånn.

 

Nå er han 3 år og trives godt i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han taklet veldig dårlig å begynne hos dagmamma. Han var da 1,5 år gammel og veldig verbal. Han mistrivdes så fælt at han begynte å gråte når vi svingte inn på veien hvor hun bor. Så jeg sluttet å bruke henne, og var hjemme i et halvt år til, til vi fikk bhg.plass. Og det var veldig stor forskjell på barnehage og dagmamma. Gutten stortrivdes fra dag 1 i barnehagen, og innkjøringen gikk som smurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...