Gå til innhold

Jeg gir opp og begynner på lavkarbo light. Noen som har noen gode alternativer til potet, pasta og ris?


jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Og hva spiser jeg i stedet for knekkebrød til frokost?

Er glad i salat, men vil gjerne spise noe med litt mer "trøkk" i også:)

HVor mange knekkebrød kan jeg spise pr dag (fiber + eller havre wasa feks)

 

Jeg kommer ikke til å spise meierismør, bacon, rømme, fløte osv (ikke til hverdags ihvertfall)

 

Er lett ost ok? Sånn lett gulost?

 

Vet jeg kan google osv og gå inn på lavkarbosidene, men vil som sagt bare ta en light verson:)

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.greteroede.no

www.fedonlindberg.no

 

:) lykke til!

 

Meld deg inn i vektklubben på grete roede, der er det et koselig forum med motiverte folk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedon anbefaler ikke bøtter med fett og er nå å anse som en lightversjon i forhold til ketolyse/atkins/Skaldeman, så en Fedonkokebok er kanskje lurt å kjøpe inn for inspirasjon:)

Her går det mye i linser og quinoa som riserstatning, rugsprø og vollkorn (mørkt, holdbart rugbrød) i stedet for brød/knekkebrød.

Når det gjelder mengder så kommer det litt an på størrelsen og apetitten din. Alt under 100 karber pg dag kan regnes som lavkarbo og jo mindre du spiser av det jo fortere går du ned (i teorien, vel og merke...)

Husk proteiner i alle måltider da. ca 1/3 av måltidet bør være proteinkilde.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Grete Roede i snart et år skjønner du. Gått ned ca 10 kg, men de siste kiloene vil ikke av:)

Må prøve noe annet tror jeg. Vil ikke (klarer ikke) å spise masse usunt fett. Skal sjekke ut fedon lindbergs sider, håper bare på et kjapt tips eller to her i fra:)

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det visste jeg ikke. Trodde det var fullt av smør og fløte i hans oppskrifter også jeg. Linser og quinoa er absolutt noe jeg kunne spist mye av. Rugsprø liker jeg også veldig godt.

 

Kan du gi meg et eksempel på hvor mange karber det er i feks en skive rugsprø? (eller...det kan jeg vel enkelt sjekke på pakken:)

 

Jeg er 163, veier 62 og vil ned til 57-58. Har spist 1300 kcal pr dag (utenom lørdag) siden sist oktober, gått ned 9 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale fedon iallefall! Vi gikk på den for noen år siden, og jeg raste ned 10 kg ganske kjapt. Er 160, og gikk ned til 55 kg da. Mannen er en del tyngre, veide 150 da han begynte, og raste ned 20 kg.. Men så ble vi for slappe gitt... Vi var så vanvittig strenge, at det ble før tøft å skulle fortsette i samme tempo... Så vi sprakk... Men guri så mye vi lærte!

 

Vi erstattet ris, pasta og poteter med linser, kikkerten og bønner ofte. Kikertestuing, linsestuing osv. Google litt, så finner du nok noe.

Vi har begynt å bruke mer linser igjen, er masse jern også i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gul stjerne

Jeg vil på det varmeste anbefale deg å bake lavkarbobrød. De er veldig sunne, smaker godt og inneholder svært lite karber. Dette brødet gjør at det blir mye enklere å spise lavkarbo.

I tillegg kutter du ut frukt og melprodukter.

 

Og som de andre sier; Fedon er inne på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...