Gå til innhold

barnet er 2 uker og har 38,6 i feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

bør jeg kontakte lege? barnet virker ellers fin i formen, dier som vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn under 3 mnd med feber skal til lege.

Skrevet

Du kan se an litt, hold øye med tempen utover dagen, følg med på om babyen sover, dier og tisser som normalt og ellers virker i god form. Blir formen verre eller det varer i mer enn et par dager så synes jeg du skal kontakte legen.

Det skal ikke så mye til før de får feber, og som oftest går det fort over av seg selv.

Husk å kle av på kroppen slik at babyen ikke blir for varm, de regulerer ikke tempen sin så godt selv enda.

Skrevet

babyer under 3mnd med feber, skal sjekkes av lege

hilsen sykepleier

Skrevet

takk for tilbake meldinger. om feberen vedvarer drar vi på barneklinikken når pappaen kommer hjem fra jobb. å om den skulle øke kraftig eller barnet blir veldig dårlig får jeg ta en taxi dit.

Skrevet

Jeg ville ringt barneklinikken og forhørt meg nå med en gang. Så får de avgjøre, ikke du!

Så små barn skal ikke ha feber! Da må de sjekkes.

Skrevet

Ring legekontoret og hør med dem. Selv om han er i fin form :) det snur så fort med disse små..

Skrevet

takk for svar. da ringer jeg fastlegen og hører med henne.

Skrevet

hun ville ha han inn for en sjekk, så fikk time kl 14.20.

Skrevet

MIn 10 dager datter hadde 38.3 i feber. Hun ble innlagt i et døgd =( Godt du skal få sjekket det, håper fastlegen din har peiling på SMÅ babyer....!!

Skrevet

uff :( han våknet med den feberen så er redd den kansje vil stige. måtte til en annen enn fastlegen så jeg håper også den personen har peiling på små babyer.

Skrevet

Jeg ville ringt opp til legevakten. Jeg mener at en barnelege burde se på en så liten baby....!

Skrevet

Ja, en viktig ting kan ikke sies for ofte:

Barn under 3 mnd. skal alltid tilses av lege!! Ikke noe se det an eller noe.

Skrevet

Hadde et døgn på sykehus da mini var et par mnd pga feber. Alt var heldigvis fint neste dag men godt å få sjekket det. Da han to uker senere fikk feber, gikk vi til legen og han mente at vi kunne ha han hjemme og observere han selv over natta siden amenntistanden var fin.

Det skulle vi aldri gjort, tidlig på morgenen våknet vi av en nesten blå baby, som såvidt klarte å grine. Ambulansen kom og hentet meg og han.

Var nyrebekken betennelse han hadde, og alt gikk fint, men så redde vi var, en grusom opplevelse

Skrevet

kom deg til legevakta med en gang, ikke vent i over fire timer til på den timen du har fått.

min helsesøster sier at feber hos baby under tre måneder kan skyldes en infeksjon.

kom deg avgårde! lykke til!

Skrevet

Svarer det samme som de andre: reis til lege.

En venn er allmennlege, og han sa senest for et par dager siden at barn under tre måneder med feber alltid skal legges inn. Det er det sikkert forskjellige prosedyrer for rundt omkring, men likevel. Poenget er at tilstanden kan endres svært raskt når de er så små, vi snakker endringer på en halvtime.

Mener ikke å skremme deg, gjentar bare det han sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...