Gå til innhold

Har dere alltid med førerkortet når dere er ute og kjører?


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Der vi bodde før tok jeg det nesten aldri med bare for å kjøre i bhg. Vi bodde på en liten plass og det tok bare et par min og kjøre.

Nå bor vi i byen, og jeg holder ofte på å glemme det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg, såfremt jeg ikke har glemt lommeboka hjemme.

Hvorfor ikke la førerkortet ligge i bilen da? Da er det jo alltid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har førerkort av den gamle typen som er alt for stor til å ha i lommeboka, så mitt ligger alltid i hanskerommet sånn at jeg ikke glemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt henger oppe i solskjermen i min bil, og mannens henger i solskjermen i hans bil :) Hvis ikke hadde jeg glemt det, garantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt!

Vil jo ikke risikere noe bot.

Dessuten er det jo slik at dersom man kommer oppi et uhell, så er det greit å dokumentere at man har førerkort. Hadde jeg blitt påkjørt av en uten, hadde jeg ringt politiet umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det liggende i solskjermen på bila, så det er alltid med.. .men skal jeg kjøre noen andre sin bil... ups :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det alltid i lommeboka og den er alltid med meg.

Tar ikke sjansen på å la det ligge i bilen. Hender seg jo at jeg kjører mannen sin bil. Desuten blir det jo borte om bilen blir "stælt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke noe særlig om å ha slikt liggende i bilen.

Har det alltid i lommeboka, og de ytterst få gangene jeg glemmer lommeboka glemmer jeg selvfølgelig førerkortet.

Som regel snur jeg om jeg kommer på det. En gang glemte jeg det da jeg skulle til sverige, fordi vi i helga hadde vært ute og førerkortet mitt lå i mannes lommebok. Da kjørte jeg innnom nærmeste politikammer og fikk ut midlertidig førerkort bevis. Så slapp jeg hvertfall bot om jeg skulle bli stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis husker jeg mitt oftere og oftere etter vi flyttet. Det er ikke mange gangene jeg ikke har hatt det med.

 

Men hadde rett som det var ikke kort å handle med før vi flyttet fra landet hehe =)

Har alle korta i kortetui nemlig =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh...

Ja, selvfølgelig.

Førerkortet ligger jo i lommeboka, kan jo også brukes som legitimasjon. Og lommeboka reiser jeg jo ikke fra - den må jeg jo ha for å ha penger - og ja, førerkort. Fire ting er fullstendig nødvendig for å dra ut med bilen: Bilnøkler, lommebok, mobil og kaffekopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett, siden det ligger på samme sted som bankkortet. Har alltid for vane å ta med meg kortmappa uansett hvor jeg skal. Men det hender selvagt at jeg glemmer det jeg også ;) Hvis man glemmer det kan man la det ligge i hanskerommet i bilen, hvis man tør. Det er klart om bilen skulle bli stjelt, så har noen tilgang på personnummeret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

Og jeg kommer fort på hvis jeg har glemt det, og da kjører jeg rett hjem for å hente det. Tar ikke sjansen på bot og følger reglene...

Du blir vel vant til det etterhvert tenker jeg, når du får rutine på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den alltid liggende i bilen min, men om jeg bruker en av jobb bilene til mannen så kjører jeg uten.. kommer alltid på det når jeg er halveis til dit jeg skal ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...