lille_spira Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Hei. Jeg jobber som ektravakt i hjemmetjenesten, men har bare jobbet nattevakter. Nå er jeg i uke 20 og har ikke jobbet noe på ca 3 -4 uker. Formen er ikke så bra, har bekkenløsning og er generelt veldig sliten. Går full skole i tillegg og har ei datter på 1 år. Jeg vurderer å sykemelde meg, men går det an? Kan jeg være sykemeldt og gå på skole samtidig? Og kan jeg få sykepenger selv om jeg ikke har noe faste vakter eller inntekt? Blir evig takknemlig for svar
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 nå skal du ikke ta meg heeelt på ordet, men jobbet selv som ekstravakt da jeg knakk ankelen min for noen år tilbake..husker jeg ikke helt feil så hadde jeg da kun krav på sykeutbetalingutbetaling for oppsatte datoer frem i tid..det jeg hadde tjent frem til tidspunktet for sykemeldingen ble lagt til grunn for utbetaling i månedene som fulgte når 16 dager ut i sykemeldingen var gått. I forhold til skole så gikk jeg på UIS da dette skjedde..fortsatte på skolen etter kort tid..tenkte ærlig talt ikke på at det skulle være noe problemer med det? Ikke har jeg hørt noe i etterkant heller, men kan vanskelig se for meg at du skal bli nektet å fortsette skole dersom du sykemelder deg fra jobb... håper det ihvertfall ga deg noen pekepinner i riktig retning, så får jeg håpe noen andre kommer og bekrefter det jeg skriver nå som jeg er 95% sikker på!