Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Min er 13 måneder, har pleid å legge henne klokken syv, kvart over syv, og har pleid å sove til syv. Nå våkner hun halv syv. Er begynt i barnehage. Normalt pleier hun å våkne tidligere dersom jeg legger henne senere, men lurer på om jeg skal begynne å legge henne halv åtte, åtte. Kjekt om andre sier hvordan de gjør det. Hun sover mellom 1-2 timer i barnehagen, normalt fra rundt tolv til rundt to.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 da tulla her i huset var på den alderen la vi henne kvart på syv, og opp klokken 7, sov max 1t i bhg. Så hva med å kutte ned litt på dagsovingen??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Vi la den unge damen rundt halv 7 og hun sov til halv 7, passet bra, vask kos også spiste hun frokost i bhg :-) Hun sov bare 1 time i bhg. (Til senere hun ble lagt, jo tidligere våknet hun, )
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Vi har en liten knert som vi legger ca 18.30. Han våkner 05.00 Sover 2x2 timer i barnehagen. Han er så avhengig av den søvnen. Har prøvd å legge han senere på kvelden, men da blir han bare superovertrøtt og holder det gående til sånn 21.30 ..hehe.. Og da sover han jo til 06.30 på morran da.. men vet ikke helt hva som er best jeg
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Tør nesten garantere deg at han vil sove lenger på morgningen dersom du kutter ut ene luren på dagtid. Ja, han er avhengig av det nå, og vil være pissur og grinete i en ukes tid mens dere snur rytmen hans, men så vil han nok sove lenger og dermed heller ikke ha behov for 2 lurer lenger. Har vært gjennom dette med 4 barn nå, og det fungerer alltid. Når de begynner å våkner tidligere og tidligere på morgningen, så hjelper det så godt som alltid å kutte ut en lur, eller ned på den ene luren de har. Min 1 åring legger seg ca 19-19.15 og sovner da i løpet av 2-15 minutter. Hun våkner i 6.30-7.30 tiden dagen etter. Varier mye, men er mer 6.30 enn 7.30. Hun sover ca 1 time på dagtid, av og til opp i 2, men kun en lur. Måtte kutte ned til en lur når hun begynte å våkne i 5.30 tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå