Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Min lille på snart 10 mnd har vært syk nå en ukes tid. Med ekstrem tett nese begynte han å nekte å ta smokken rett å slett for at han ikke klarte å sutte på den å puste samtidig. (hadde og problemer med melk men det var visst lettere) Nå får han samtidig fremtenne sine oppe så det er vondt i tillegg. Han sovner uten smokken nå å det virker egentlig ikke som han savner den. (den har aldri vært brukt til trøst, kos etc kun til innsoving). Virker som han sover bedre på natten også. Våkner han vrir han seg litt å legger seg ned i stede for å hyle etter smokken. Så til spørsmålet. Skal jeg bare ta muligheten nå å fjerne smokken for gått? Eller ta opp kampen for å ha den? Har de enda et reelt behov for smokk når de er så gammle? Siden han aldri har ville bruke den ved trøst å sånn har smokken stort sett bestandig tilhørt senga, men siden det virker som nattesøvnen er bedre er jeg fristet til å bare fjerne den. Nå har han jo MÅTTET sove uten så han er vel delvis avvent allerede..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 hvis han sovner uten den så er det jo bare å ikke introdusere den på nytt da...man må jo ikke på død og liv bruke smokk! og så mye lettere enn når han er 2 og virkelig skal ha vilja si
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 ja det blir vel kansje det letteste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå