Gå til innhold

Hvorfor forbinder alle navnet Jonas med noe negativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungdomskriminell, faglig svak, trist historie + + +

Selv kjenner jeg til to som het Jonas. Den ene døde i morens mage på termindatoen.. Den andre døde i trafikkulykke rett før sommerferien nå i år, 13 år gammel.... Mannen min kjenner til en som heter det, han er typisk pøbel...

Likevel elsker vi navnet og sønnen vår heter Jonas...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Jonas er et fint navn! Forbinder det ikke med noe som helst, faktisk :)

Skrevet

Fint navn ja.

Kjenner også to Jonas, og begge har hatt/har rusproblemer. Rart..

Skrevet

Å så trist:( Bare 13år, jeg ble hlt på gråten:(

Min bror heter Jonas og han er en perfeksjonist som er best i klassen. Kun gode karakterer og godt likt. Litt stille av seg og gjør aldri noe galt. Morsom og glad. Elsker å shoppe er alltid pen og pyntelig. Altså det motsatte av en pøbel.

En i parralell klassen min het også jonas og han var også skoleflink og morsom. Har god jobb og mange venner den dag i dag.

Men uansett navnet lager ikke personligheten, personen selv gjør det:)

Skrevet

Men det er rart likevel.. Godt det er noen positive historier og da..

Jordmoren som tok imot sønnen vår påpekte det hun også:

"Hva skal han hete?" "Å, Jonas? Han passer til navnet sitt, han er en stor kar.."

Vi fikk en altså en stor gutt, men han skal ikke få bli pøbelen i gata likevel! :-)

HI

Skrevet

Så rart at du sier det. Forbinder navnet med høuyt utdannede skoleflinke folk. Kjenner faktisk mange Jonaser fra mitt kull, og alle er superflinke.

Og har faktisk lest at slik er det også, statistisk sett. Får jeg en sønn engang kan han godt hete Jonas.

Skrevet

Min flotte homofile bror heter Jonas :).

Skrevet

En veldig bombastisk overskrift, hi:)

Kjenner bare to som heter Jonas- (eller 4 egentlig, men 2 er bare spedbarn, så deres "pøblete" fremtid kan jeg ikke uttale meg om)

Begge to er skoleflinke og langt fra pøbler:)

Skrevet

Da blir de enten skoleflinke eller pøbler da..? Hehe.. Da satser vi på at vi får en som er midt i mellom, blir litt kjedelig med bare englebarn også! ;-)

HI

Skrevet

Hehe.. Håper ikke det, for faren har homofobi!

HI

Skrevet

Forbinder det ikkje med noko negativt.. Faktisk er det nr.1 på lista vår over guttenavn om vi får oss ein gut ein dag... :)

Synes det er eit kjempefint navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...