Gå til innhold

Barnehagen krever!..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt mitt barn i barnehagen (2år) da jeg studerte,men går nå ikke skole lenger, og føler at jeg gjerne vil ha han hjemme noen dager, ikke ha han der hver dag, for jeg ønsker mest mulig tid med han, men barnehagen sier at de krever at han er der hver dag for det er det beste for barn, klart det er mye bra med barnehage, men dette må jo jeg bestemme selv? hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette virkelig er sant, må jo bakgrunnen være at de anser barnehagen bedre egnet enn deg. Tror ikke dette er noe de sier til alle, nei!

Skrevet

dette bestemmer ikke barnehagen med mindre barneværnet er innblandet og barnet ditt har plass i den barnehagen for sosialisering men da er dette en beskjed du har fått fra barnevernet og ikke barnahagen. barnehagen vil i et slikt tilfelle få beskjed om å informere barnevernet om barnet er lite i barnahagen pluss andre ting.

Skrevet

Ikke bry deg, klart du vet best. De kan ikke bestemme dette. Bare si vennlig "takk for tipset, det skal jeg tenke på". Så lar du bare være å sende han noen dager i uka. Eller du gir beskjed om at de og de dagene skal han altså ikkke i bhg, og slik er det bare.

Skrevet

Dette bestemmer du helt selv.

Jeg er i samme situasjon bare jeg har en 5 år gammel sønn. Jeg fikk fint beskjed om å ikke ta han ut av barnehagen de dagene han har "førskole". Da flirte jeg litt, så pedagogisk leder i øynene og sa ganske høyt: Det bestemmer jeg selv.

Skal si hun måpte:)

Skrevet

De kan ikke kreve noen ting, men hvis de ser at sønnen din feks ikke klarer å være med i leken fordi han ikke er der hver dag, så kan de anbefale deg at han er der hver dag.

Skrevet

Nei, det må da ikke være noe slikt vel, er mange bhg ansatte som ser seg blind på at bhg er det eneste som er bra for et barn! Syns dere er heldige som har muligheten til å få denne tiden sammen! :)

Skrevet

Nei det kan de ikke krever.

Vet at barnehagen min venninne har sine barn i ytret ønske om at barnet var tilstede ved spesielle anledninger, selv om det havnet på dager der mor hadde fri og ville ha barnet hjemmet for kvalitetstid. Men det var jo mer for at barnet ikke skulle føle seg utenfor tenker jeg, når alle de andre vennene i bhg opplevde ting som ikke var en helt normal barnehagedag.

Skrevet

Hva lever du av nå da? Siden du tenker å være hjemme og ha sønnen din som lekekammerat.

Skrevet

21.56, er du litt kort? Dette sa de jo fordi sønnen din sammen med de andre som skal i samme klasse sosialiseres og får god tilvenning til skolen, disse få dagene. Du har jo vaølgt å ha ham i barnehage. Hvis du svarte på den måten, synes du mer opptatt av deg selv og at du skal ha rett, enn av hva som er bra for din sønn,

Skrevet

haha, så dumme er de vel ikke. Bra for barna å ha fri da. Syns det er helt tragisk med småttiser som er i barnehagen 8-9 timer hver dag. Ha barnet hjemme med god samvittighet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...