Gå til innhold

Noen som har blitt satt igang pga svangerskapskløe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er svangerskapskløe??? =0

Skrevet

Jeg ble satt i gang ca 20 dager før temin fordi jeg hadde veldig høye leververdier..Det startet med intens kløe under forbladene og inni henda, og generellt over hele kroppen.

Ringte legen bare for å høre om det var noe jeg kunne ta for å lindre kløen. Fikk beskjed om å komme på legekontoret for å ta blodprøve sporenstreks..

Når jeg fikk tlf fra legen ang resultatene av prøven så var det egentlig rett til sykehuset for å bli satt igang..Jeg fikk noe som heter intrahepatisk kolestase (farlig svangerskapkløe) Noe som han være livstruende for mor og barn..

Legger ved en link.

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5641061.html

Om du klør så må du komme deg til lege!

Lykke til

Skrevet

Hvor klør man? Innvendig, utvendig? Jeg er såvidt halvveis og huden på magen klør, men trodde dette var vanlig. Det er vel ikke dette dere snakker om?

Skrevet

Hadde svangerskapskløe i begge mine forrige svangerskap, begge endte med svangerskapsforgiftning, det siste mindre alvorlig forgiftning, men mye mer alvorlig leververdier...

Jeg klødde så jeg trodde jeg skulle bli sprø i begge svangerskapene fra midten av andre timester eller så... måtte smøre hele kroppen med hvitvask for å kunne sove hver kveld og klødde meg til blodt med gaffel....

Særlig ille var det på og under føttene, men hele kroppen klødde.

Men INGEn fortalte meg at det var farlig - trodde det bare var ubehagelig og et "vanlig" symptom noen sliter med jeg :S

Denne gangen har jeg byttet mann og hittil ikke hatt noe kløe :D

Er i uke 32 nå og har et lønnelig håp om å slippe både kløen og forgiftningen denne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...