Gå til innhold

Fikk en bitteliten pus som var dumpet i dag.... :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far hadde funnet 2 bittesmå kattunger hvor han hadde jobbet i dag, på en kald og våt steintrapp.

Den ene pusen var desverre død men den andre levde, så han ringte meg og hørte om jeg kunne ta den siden han har en hund som absolutt ikke liker katter.

Så nå sitter jeg her med ett lite nurk på ca 3 uker?, tullet han inn i ett ullsjal og gir han mme innimellom.

Tenk at folk er så onde å bare dumper dyr på det viset?! Blir så forbanna!

Om noen har lyst på en pus og bor i Bergens området så må de bare hyle ut. Jeg har 2 stk fra før av og denne mini'en trenger noen med mye tid nå som han er så liten :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv drevet å flasket opp et par små nurk, når de er så små trenger de morsmelkserstatning for kattunger hver tredje time ca, og det døgnet rundt. Var slitsomt men det gikk, beholdt den ene mens den andre har fått et godt hjem hos foreldra mine.

Man må gi dem med flaske eller sprøyte inntil de spiser selv og drikker av skål, rundt 6ukers alderen begynner de med det, men de skal ha erstattning til de er minst 8uker som supplement til tørrfòret.

Skrevet

En annen ting, husk at de ikke gjør fra seg selv når de er så små, så husk å vaske bak ved hver mating med bommull fuktet med lunkent vann, ha tørkepapir under for å unngå søl.

Dette må gjøres til de begynner å gå på kassen selv.

Skrevet

Takker for svar :)

Jeg har gjort dette 1 gang før når jeg passet min mor sine katter mens hun var på ferie. Da ble kattemoren påkjørt, og jeg sto opp hver tredje time natten igjennom for å møte 5 hylende nurk! hehe...

Derfor så håper jeg at det er noen med tid der ute som har mulighet å ta seg av den, for jeg & min mann jobber 100%.

Jeg har heldigvis fri i morgen og min mann er hjemme på Fredag fordi han skal til tannlegen.

Men neste uke blir vanskelig gitt. :/

Skrevet

Har du facebook, så legg ut bilde der:) Da får du sikkert svar.

Skrevet

http://maritha83.blogg.no/1282761316_har_en_nydelig_liten_.html

Ja jeg har lagt det ut på facebook, finn & bloggen min :))

Hadde forresten glemt dette med å tørke minipusen bak så det var bra jeg fikk tips om! Hehe...

Jeg som kjøpte kattesand, tørrfor & mme i dag til pus før jeg fikk den her. Visste jo ikke hvor gml den var, så jeg tenkte jeg måtte forbrede meg godt.

Stakkars, den er jo så bitteliten!

Kan ikke fatte hva som får folk til å ta så lite ansvar?!

Skrevet

Hva med å kontakte dyrebeskyttelsen?

Skrevet

I alle dager?!

Jeg la jo som sagt ut annonse på Finn.no.

Her er hva jeg skrev:

Har en liten svart & hvit pusekatt som min far fant på en kald og våt stentrapp i dag.

De var 2 stk, men den ene var desverre død. :(

Vet ikke kjønn på pus enda, tipper den er rundt 3-4 uker gml så den får morsmelkerstatning på flaske/skje.

Jeg har 2 katter fra før av, og jeg jobber 100% så det blir vanskelig for meg å ta meg av den.

Håper noen der ute har god tid og mulighet til å ta seg av denne pusen.

Pus er kjempe kosete og nydelig vakker!

Så blir annonsen min avvist fordi pus ikke er 12 uker gml!?

Skrevet

Kjønnet finner du ved å se på avstanden mellom anus og urinåpningen på kattungen, kort avstand= hunn, litt langre avstand = hann :-)

Forresten meg som nylig har flasket opp kattunger, glemte å trykke av anonym lengre oppe.

Mye jobb, men det er jo koselig. Bor for langt unna til å hjelpe deg, men sjekk om det feks finnes noe sånt som kattens-vern i nærheten eller lignende.

Skrevet

Ja der sa du noe.

Kattensvern vil kanskje ta imot den :)

Skrevet

Ja jeg har bare ikke turd å dra halen til pus vekk enda, syns så synd på den.

Hehe...

Nå sover mini'en så søtt så skal sjekke når den våkner igjen, da blir det tid for bomullsvask! hehe..

Skrevet

Svar på avslaget at dette er en spesiell sak siden det er en pus som har blitt dumpet. Finn er nok litt firkantet men de bør da kunne gjøre unntak.

Men skjønner dem med at d har satt den regelen, mange har ikke vett nok og gir ungene bort etter kun noen uker. Det er skadelig da de SKAL være med moren til dee er 12 uker. Før hadde ikke finn den regelen og jeg husker jeg reagerte på folk som ga vekk kattene før tiden.

Men uansett, om finn ikke klarer å se mellom fingrene, kontakt avisa og fortell dem at finn ikke vil la annonsen være på sin side. Så lager sikkert avisen sak om det (kanskje noen kan tipse om hvem som har gjort ugjærningen?) samtidig som de får oppmerksomhet rundt det å gi vekk puser før tiden.

Skrevet

Glemte å si at du er skjønn som tar deg av en forlatt stakkars pus. Det er alt for mange som ikke bryr seg om katter:( Bare se på hun dumme dama i England som heiv katta i søppelbøtta:(

Håper det ordner seg, skulle ha tatt den om jeg bodde i Bergen men er i Haugesund og har ikke lappen. Men tror ikke det er vanskelig å få noen til å ta den lille hjertknuseren akkurat:)

Skrevet

ja sendte mail til Finn og ba dem om å LESE igjennom annonsen min en gang til.

Jeg syns det er bra at de har den regelen, men når pusen ikke har en mor eller søsken og er blitt dumpet for å dø så bør de kanskje se litt igjennom fingrene.

Den damen som kastet katten i boss-spannet var jo bare UTROLIG!

I all verden, trodde ikke mine egne øyne!

Kosekose pus, så plutselig hiver den i bosset?!

Nei jeg blir kvalm av slike mennesker.

Har hvertfall sendt mail til kattensvern her i Bergen også, har vært der ute 1 gang før og vet de tar godt vare på puser :D

Skrevet

Tror det er en liten gutt :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...