Gå til innhold

Noen som har fått problemer med søvnen etter barnehagestart?


rima

Anbefalte innlegg

Her er vi litt på halvåtte etter barnehagestart. Aner ikke om det har noen sammenheng.

 

Lillebror har de siste morgenene våknet kl 5. Dersom han ikke får komme i vår seng hyler og bæljer han til han blir henta. Tidligere kunne han sovne igjen etter litt grining.

I morges våknet han kl 4 og peip og bælja nesten helt til 6. Da sovna han og sov til 7. I barnehagen har han vært stuptrøtt og sovet rundt 3 timer de to siste dagene.

 

Nå lurer jeg på om han kan være sliten i barnehagen og sove bedre der for å ta det igjen på dårlig nattesøvn. Jeg er jo selvsagt kjempesliten av å være våken fra kl 5... Men det klarer man seg jo alltids med. Verre er det dersom lillebror snur om på sovingen og av den grunn blir sur og lei om morgenen. Kan jo ikke akkurat levere han kl 6... Vel, må vurdere litt og da må jeg jo gjerne begrense sovingen i barnehagen. Må jo se det litt an først.

 

Flere som har fått andre soverutiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg mener å huske at vi hadde litt kluss med sovingen hans de første dagene med barnehage.. Tror egentlig at det er ganske normalt, og at man forholdsvis fort kommer tilbake til en ok rytme. Det gjorde i alle fall vi :)

 

Jeg varierer leggetiden litt ut i fra hvor trøtt han er etter bhg, samt hvor mye han har sovet i barnehagen.. (altså så er leggetiden alt fra 6.30 - 20, men som regel rundt 19-19.30) Det fungerer greit for småen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gangske vanlig at barn som begynner i barnehage kan få fortstyrrelser i søvn.. Det skjedde her også. Det er en ganske stor omveltning for en liten barnesjel å begynne i barnehagen.. Det beste du kan gjøre (ut i fra min mening) er å gi masse kos, nærhet og forståelse! :) Det går nok over, det gjorde det her. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...