Gå til innhold

innkaso.... noen flere enn meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter veldig med innkaso, så mye at jeg vil synke i jorden noen ganger... er vel ca 100.000...... angrer så veldig på at jeg tok opp abo på xen og mamma.... fikk telenor regning på 16 tusen... :( har fra et internat jeg ikke bodde på, hadde tingene mine....

jeg var så ung og dum.... angrer som f.... så er vel gjelds slave leeeenge... kjedelig... er 23 år og venter mitt andre barn...

noen flere som meg? og evnt hvor mye har dere...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde rundt 100 000 i inkasso og lønnstrekk. Har vært flink til å ringe rundt og få nedbetalingsavtaler. Har nå "bare" 30000,- igjen og skal etter planen være ferdig til påske. Hurra!

Så ta tak. Ring rundt, få avtaler og begyn å betal. Gjelden forsvinner ikke. Den bare vokse og vokser. Så ta tak i det!

Skrevet

Fiks deg en betalingsordning snarest, før det blir enda mer! Var i samme situasjon som deg, men sitter nå, ti år senere med kun 6000 igjen å betale. Sakte men sikkert har beløpet gått ned, enda jeg knappt har hatt råd til å betale noe på det. Det versdte er når man sitter og føler seg idiotisk og maktesløs, og ikke gjør noe med det. Det må du ikke! Og om du forklarer din livssituasjon kan det hende de er villige til å kutte på renter og saksomkostninger. :) Lykke til!!!

Skrevet

bare lurte på hva det var du tok opp på x og mor di? abo?

ja man gjør noen feil innimellom, men det ordner seg som regel. Lykke til!

Skrevet

Når du ringer dem... husk at de snakker med tusenvis av verre tilfeller hver uke, så ingen kommer til å se ned på deg eller noe. De jobber jo nettopp med å snakke med folk som har gjeld, og de er villige til å hjelpe.

Skrevet

telefon abonomang som var låst i 12 mnd.....

HI

Skrevet

Ring og be om betalingsplan, de strekker seg ganske langt for å få pengene sine :)

Skrevet

jeg er igjenom nav, å får husleie og alt der fra.... kan de hjelpe meg med å betale ned på noen mnd?

jeg synes dette er ganske tungt å tenke på at jeg alltid må kjøpe klær på salg ut gutten min og ikke kjøpe en leke når han virkelig ønsker seg den... å i tillegg skal jeg ha en til... :(

var ikke planlagt å bli gravid nå.... var på ul for å se hvor langt jeg var, men da jeg så hjerte banke klarte jeg ikke ta abort likevel.... er sjeleglad jeg får engangs stønad til å kjøpe ting....

en når det er tomt blir det tungt igjen.....

Skrevet

Nav betaler ikke en krone for deg, men de kan hjelpe med gledsrådgivning. Men egentlig hjelper du deg selv best, da Nav like så fort kan rote til papirer for deg. Du må bare ordne betalingsplan på minimalt beløp pr mnd. Så får det ta den tid det tar. Uansett tar det lengre tid nå som du ikke gjør noe og det renter seg. Har selv vært under nav i mange år, og betaaler jevnt og trutt på min gjeld. Nav tar ikke hensyn til slike ting. Om din situasjon er slik at du vil komme ut i godt betalt jobb etter neste svangerskapspermisjon, så er saken en annen. Da kan du muligens, om du dokumenterer det godt, klare å fryse beløpene du skylder til du kommer ut i jobb. Men da vil det forventes at du virkelig tar tak i det og betaler fra første lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...