Gå til innhold

Hvordan fikk du bygget din karriere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig jeg på hvordan har andre fått det til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har ingen utdanning, og har tidligere hatt store problemer med narkotika (sluttet i 1996) Jeg fikk tilfeldig en jobb i det offentlige på et postmottak, med forholdsvis lav lønn. (230 000)

Det viste seg at det vi jobbet med, var av interesse for meg, og jeg tok på meg ansvar der det var mulig, var positiv, og var alltid ivrig på å yte mere og forstå emnet vi jobbet med bedre. Oppgavene fikk jeg, og jeg var der i fem år, ble saksbehandler i samme etat på slutten (lønn 320 000)

Så søkte jeg i det private, på det smale emnet jeg da hadde jobbet med i fem år, og var trygg i intervju ettersom jeg hadde god oversikt på det faglige. Fikk stilling som sekretær og etter 1 år var lønnen på rundt 400 000. (som er noe høy for sekretær å være, men firmaet går veldig bra)

Jeg er i alle fall fornøyd med det.

Andre har vel en tung utdannelse i ryggen, og får seg arbeidserfaring, og hopper oppover, med gode attester o.l :)

Skrevet

Jeg har 7 års høyere utdanning og har nettop begynnt i jobb. Jeg gjør som du sier kaster mer over alle oppgavene og tilbyr min hjelp overalt selv når det er oppgaver som mine sjefer skal gjøre...

Er bare litt utålmodig jeg.. Ville helst ha en bedre stilling nå...men jeg vet at det kommer....

95% av sjefene hvor jeg jobber har 3 års høyere utdanning så det kan tenkes at å ha flere diplom ikke er nødvendig for å "klatre"

Skrevet

tok tre år skole, startet for meg selv, og vips lønn på 665 000 i en alder av 27!

Skrevet

det er ikke penger jeg tenker på først og fremst..Det er jo spennende oppgaver, få mer ansvar, osv. Det er derfor jeg tok utdanning for å kunne få en meget spennende stilling.

Alt ære til deg som har klart å tjene såååå mye i en så ung alder!

Hva driver du meg egentlig?

Skrevet

Ja ja.. Jeg har 3 år høgskoleutdanning, har prøvd å gripe sjangser og være ivrig, men jobber i kommunen og helsesektoren, ikke akkurat det man velger hvis man vil ha god lønn.. Årslønn på 319 000 Har tenkt på videreutdanning, men lønna vil ikke hoppe opp av den grunn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...